علائم ظهورقائم آل محمد( ص)


تاریخ :27 آبان 1399 | نویسنده : علی | موضوع :شبهات, مذهبی

علائم ظهور قائم آل محمد (ص)

احادیث و روایات

سفیانی بزرگ ترین دشمن امام زمان

 
☀️ #علائم_آخرالزمان ☀️ 🔟
✅آیا طبیعت نیز در آستانه ظهور، دست خوش تغییراتی خواهد شد⁉️
💠از مجموع روایات، می‌توان به این حکم کلی رسید که در آستانه ظهور، نظام آفرینش دچار برخی تغییرات می‌شود.
♻️از مهمترین پدیده‌های طبیعی می‌توان به زلزله‌های شدید، مرگ و میرهای فراوان، باران‌های زیاد و آفت‌‌های طبیعی نام برد.
🔰اگرچه ممکن است برخی به خاطر پیشرفت‌های شگرف در عرصه‌های گوناگون، این امر را دور از دسترس بدانند؛ اما تجربه ثابت کرده با وجود پیشرفت‌های بزرگ در عرصه‌های طبیعی، دخالت‌های نابجای انسان در طبیعت، منشأ پدید آمدن برخی آفت‌ها شده که حاصل جهش‌های ناخواسته در مسیر حرکت طبیعیت است.
🔅یکی از این آسیب‌ها وقوع زلزله‌های فراوان است.
💯ابو سعید خدری از پیامبر اعظم(ص) نقل کرد که فرمود: «أُبَشِّرُکُمْ بِالْمَهْدِیِّ یُبْعَثُ فِی أُمَّتِی عَلَی اخْتِلَافٍ مِنِ النَّاسِ وَ زَلَازِلَ فَیَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا»
⚜یعنی بشارت می‌دهم شما را به مهدی برانگیخته می‌شود بر اختلاف میان مردم و زلزله‌ها؛ پس زمین را پر می‌کند از عدل و قسط آنگونه که پر شده است از ستم و بیداد.
یکی دیگر از این آسیب‌ها وقوع بلاهای شدید است.
🔸از أبو حمزه ثمالی روایت شده که گفت: شنیدم امام باقر(ع) می‏‌فرماید: «یا أَبَا حَمْزَةَ لَا یَقُومُ الْقَائِمُ إِلَّا عَلَی خَوْفٍ شَدِیدٍ وَ زَلَازِلَ وَ فِتْنَةٍ وَ بَلَاءٍ یُصِیبُ النَّاسَ…»
🔻یعنی ای أبا حمزه، قائم قیام نمی‏‌کند مگر در دوره ترس و وحشت، و زمین‏ لرزه‏‌ها و گرفتاری و بلائی که گریبان‌گیر مردم می‏‌گردد و….
البته همه اموری که گفته شد، می‌تواند برای آزمایش انسان‌ها در این دوران باشد.
صفوان بن یحیی گوید: امام رضا(ع) فرمود: «وَاللَّهِ لَا یَکُونُ مَا تَمُدُّونَ إِلَیْهِ أَعْیُنَکُمْ حَتَّی تُمَحَّصُوا وَ تُمَیَّزُوا وَ حَتَّی لَا یَبْقَی مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَرُ فَالْأَنْدَرُ»
📢یعنی آنچه شما چشمان خود را به سویش می‏‌دارید (منتظر و چشم به راه آن هستید) واقع نخواهد شد تا اینکه پاکسازی و جداسازی شوید و تا اینکه نماند از شما مگر هر چه کمتر و کمتر.
🎤پاسخگوحجت‌الاسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان، استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم
📚منبع: فارس
⛅️أللَّھُـمَ ؏َـــجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج⛅️
اــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

💢 وضعیت آذربایجان قبل از ظهور امام زمان (عج) در روایات:
🌙 ابو بصیر از امام صادق علیه السّلام روایت کرده که آن حضرت فرمود: «پدرم- امام باقر علیه السّلام- به من فرمود: ناگزیر آتشى از ناحیه آذربایجان زبانه خواهد کشید که هیچ چیز در مقابلش نتواند ایستاد، چون چنین شود خانه ‏نشین باشید (بى ‏طرف بمانید) و تا آنگاه که ما در خانه نشسته‏ ایم شما نیز خانه‏ نشین باشید و چون کسى که از طرف ما حرکت مى ‏کند فعّالیت خود را آغاز کرده به سوى او بشتابید (به هر نحو ممکن) اگر چه بر دست و زانو. به خدا سوگند گوئى هم اکنون به او می ‏نگرم که میان رکن و مقام به فرمانى جدید از مردم بیعت مى‏ گیرد، فرمانى که بر عرب سخت گران است، و (پدرم) فرمود:واى بر سرکشان عرب از شرّى که روى نموده است». (غیبت نعمانی،باب11،فصل1،ح1).
♻️ در روایات دیگر به وضعیت آذربایجان و وظیفه شیعیان در قبال آن حادثه نکاتی ذکر شده است که اجمالا و برای کوتاهی مطلب بدین صورت عنوان میشود :
💯 این حادثه نزدیک به ظهور اتفاق خواهد افتاد و وظیفه شیعه تاظهورحضرت عدم حمایت از طرفین درگیر است و نبردی است بین  بن العباس (احتمالا آل سعود و وهابیت) و ترکان ( که علامه کورانی مصداق آن را روسیه و ترکیه میداند) و سلامتی شیعه در عدم وارد شدن به آن است .
🔸ابتداحاکم بنی عباس مروانیان را از بین می برد وباعث قدرتیابی بنی عباس می شود.
🔸بعد ازقدرت بنی عباس ، ترکها بربنی عباس می شورند .
🔸نبردترکهابابنی عباس قدرت بنی عباس را می گیرد.
🔥 البته در برخی روایات این جنگ را میان جوانان ارمنیه و آذربایجان ذکر کرده است. (تعدادی از محققین آن را به درگیری بر سر منطقه قره باغ تعمیم میدهند که قبلا هم جنگی در سال  ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ برای سلطه هر کدام از دو کشور بر این منطقه شکل گرفت . منطقه عمدتاً ارمنی نشین قره باغ  پس از استقلال ارمنستان و آذربایجان از امپراطوری روسیه در ۱۹۱۸، مورد اختلاف آنها قرار دارد)
♻️ این نبردهمراه ستاره دنباله داری است که از علائم نابودی بنی عباس آخرالزمان می باشد.
💢 بنی عباس قبل از این جنگ دارای بلندگو و منبری در منطقه هستند.
☀️ تمام این درگیری های منطقه با ظهورامام زمان (عج) برطرف می شود.
🔶
 ◎ 🔸
🔶 ◎ 🔸 ◎  🔶
 
 

⭕️مقصود از اصلاح امر حضرت‌ مهدی‌ عجل الله فرجه در یک شب چیست؟⁉️
✅پاسخ:
📜مطابق روایات شیعه و سنی، خداوند متعال امر حضرت ‌مهدی‌ (عج) را در یک شب اصلاح خواهد کرد.💫
👤ابوبصیر از امام ‌باقر( ع) نقل کرده که فرمود: «خداوند عزوجل امر او را در یک شب اصلاح خواهد نمود».[1]👌🏼
👌🏼و نیز از امام‌حسین‌ (ع)نقل است که فرمود: «قائم ما اهل‌بیت [کسی است که] خداوند متعال امر او را در یک شب اصلاح و آماده خواهد نمود».[2]♻️
👤ابن‌ماجه از امام‌علی‌ (ع) نقل کرده که رسول خدا‌(ص) فرمود: «مهدی از ما اهل‌ بیت است که خداوند [امر] او را در یک شب اصلاح و آماده خواهد نمود».[3]💠
👈🏼مقصود از اصلاح امر حضرت در یک شب آن است که مقدمات نصر و پیروزی را در اسرع وقت، در یک شب فراهم کرده و او را مأمور به ظهور خواهد نمود و اولین اقدامی که برای او خواهد نمود اجتماع اصحاب خاص آن حضرت است. 👥👤
👌🏼بنابراین مقصود از«یک شب» که درروایات آمده، کنایه از سرعت اصلاح امر ظهور امام ‌زمان‌ (عج)هست نه پیروزی نهایی و تشکیل حکومت، چرا که تشکیل و تثبیت حکومت پس از درگیری و مبارزه با طاغوت، صورت می‌گیرد.♻️
📚منابع

  1. الغیبة، نعمانی، ص282.
  2. سنن ابن‌ماجه، ج2، ص1376.
  3. کمال‌الدین، ج1، ص152.

پرسشپاسخمهدوی

ا____
✒️📃
🤔 دانستنیهــــ👓ـــــاے مهـــــ📚ـــــدویت

         💥🚀 ﺁﺭﻣﺎﮔﺪﻭﻥ 🚀💥
 📛‏(armageddon) ﺩﺭ ﺍﺻﻞ ﻛﻠﻤﻪﺍﻯ ﻳﻮﻧﺎﻧﻰ-عبری ﺍﺳﺖ به معنای تپه شریفان یا کوه تپه ای که در 20 مایلی جنوب-جنوب شرقی حیفا قرار دارد و فاصله آن از دریای مدیترانه، حدود 15 مایل است و از طرف دیگر در فاصله 55 مایلی تل آویو قرار دارد.
 
📒 این اسم ﺩﺭ ﻭﺍﮊﻩ ﻧﺎﻣﻪﻫﺎﻯ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻰ ﭼﻮﻥ ﻓﺮﻫﻨﮓ ‏«ﻭﺑﺴﺘﺮ‏» ﻧﺒﺮﺩ ﻧﻬﺎﻳﻰ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻣﻌﻨﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
🌄 منطقه #آرماگدون در غرب رود اردن و در میان الجلیل و السامره در دشت یزرعین ﺷﺎﻡ (با نام محلی هَرمَجِدّون) قرار دارد ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺑﺎﺏ ﺷﺎﻧﺰﺩﻫﻢ ﻣﻜﺎﺷﻔﺎﺕ ﻳﻮﺣﻨّﺎ ﺩﺭ ﻋﻬﺪ ﺟﺪﻳﺪ، ﺟﻨﮕﻰ ﻋﻈﻴﻢ ﺩﺭ ﺁﻥﺟﺎ ﺭﺥ ﻣﻰﺩﻫﺪ ﻭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺑﺸﺮ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻣﻰﻳﺎﺑﺪ، ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻳﮕﺮ، ﺍﻳﻦ ﻧﺒﺮﺩ ﻣﻘﺪّﻣﻪ ﺗﺤﻮّﻟﻰ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻧﻬﺎﻳﻰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺴﺘﮕﻰ ﺩﺍﺭﺩ.
📝ﺩﻛﺘﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ﺯﺑﻴﺪﻯ ﺩﺭ ﻧﻮﺷﺘﺎﺭﻯ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﻏﺮﺑﻴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻰ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺧﻼﺻﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﻳﻦ ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺑﺎ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﻋﻈﻴﻢ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﻬﺪﻯ ﺁﻝﻣﺤﻤﺪ- ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﺟﻤﻌﻴﻦ – ﭘﺮﺩﻩ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪﺍﺳﺖ.
🖊 ﺯﺑﻴﺪﻯ ﻣﻰﻧﻮﻳﺴﺪ :
ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﺩﻳﻨﻰ ﻭ ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎﻯ ﻏﺮﺏ، ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻣﻰﺳﺎﺯﻧﺪ. ﺑﺮﺭﺳﻰ ﻣﺆﺳﺴﻪ ‏« ﺗﻠﺴﻦ ‏» ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻛﺘﺒﺮ 1985 ﻣﻴﻼﺩﻯ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﻳﺎﻓﺖ، ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰﺩﻫﺪ 61 ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻰ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻭﺍﻗﻌﻪ ‏«ﺁﺭﻣﺎﮔﺪﻭﻥ‏» ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﻰﺑﺮﻧﺪ . ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﺩﻳﻨﻰ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻰ، ﺍﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺳﭙﺎﻫﻰ ﺍﺯ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﻗﺪﺱ ﺭﻫﺴﭙﺎﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
🔭 ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﭘﻴﺸﮕﻮﻳﻰ ﺣﺰﻗﻴﺎﻝ  ‏(ﻓﺼﻞ 38 ﻭ39) ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﭙﺎﻩ ﻧﻈﺎﻣﻴﺎﻧﻰ ﺍﺯ ﻋﺮﺍﻕ، ﺍﻳﺮﺍﻥ، ﻟﻴﺒﻰ، ﺳﻮﺩﺍﻥ ﻭ ﻗﻔﻘﺎﺯ ﺷﺮﻛﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ .
ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺍﻧﺠﻴﻠﻰ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎ ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺁﺭﻣﺎﮔﺪﻭﻥ ﺭﺍ ﺗﻨﻬﺎ ﺣﺎﺩﺛﻪﺍﻯ ﻣﻰﺩﺍﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺴﻴﺢ ﺑﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﻣﻤﻜﻦ ﻣﻰﺳﺎﺯﺩ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻳﻦ ﺗﺤﻠﻴﻞ، ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻥ ﻭ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﻮﺩﻥ ﻭﻗﻮﻋﺶ ﺑﻪ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪﺍﻧﺪ . ﺁﺭﻣﺎﮔﺪﻭﻥ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﻋﻈﻴﻤﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﻬﺪﻯ(عج) ﺭﺥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ. ﻫﻤﺎﻥ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺑﺰﺭﮔﻰ ﻛﻪ ﺍﺋﻤﻪ ﻣﺎ – ﻋﻠﻴﻬﻢﺍﻟﺴﻼﻡ- ﺁﻥ ﺭﺍ ‏«ﻗﺮﻗﻴﺴﻴﺎ ‏» ﺧﻮﺍﻧﺪﻩﺍﻧﺪ.
‏📕
ﻧﺎﺷﺮ ﮔﻞ ﻳﺎﺱ، .1379
 
ا______
🤔 دانستنیهـــ👓ــــاے مهــــ📚ــــدوی
#اصهب و #ابقع کیستند؟
⚫️ اصهب :
🐪اصهب در لغت به معنای شتر سرخ موست و به رومیان نیز به دلیل رنگ چهره و دشمنی با اسلام گفته می شود (1) و به معنای خاص نام یکی ازدو مدّعی قدرت و رقیب #سفیانی است.
📖 براساس روایات اصهب و ابقع دو رهبر مخالف سفیانی اند که سفیانی در منطقه «شام»با آنها به نزاع برمی خیزد و برآنان چیره می شود.(ابقع در لغت به ابلق یعنی هر شیء سیاه و سفید و به خصوص به کلاغ سیاهی که با سفیدی آمیخته باشد و به هر شخص پلید و به ابرص و شوره زار و کسی که لباس وصله دار و رنگارنگ می پوشد، تعبیر شده است.) روایات درباره او و اصهب به اجمال سخن گفته اند.
👈🏼 از روایاتی که ابقع و اصهب را نکوهش کرده اند، چنین برمی آید که مواضع سیاسی آنان مخالف اسلام و طرفدار دشمنان دین و کافرند. بنابراین معنی اختلاف و درگیری دو گروه نظامی در سرزمین«شام» که در روایات آمده،همان اختلاف دو زمامدار برسر زمامداری منطقه است. به نظرمی رسدکه مرکزفرماندهی ابقع،درپایتخت قرار دارد. چون روایات دلالت دارند که قیام اصهب از خارج پایتخت یا مرکز آغاز می شود. هیچ یک از این دو فرمانده نمی توانند بر دیگری پیروزی قاطعی به دست آورند. سفیانی از این فرصت استفاده کرده، از خارج پایتخت دست به یورش می زند و هردو نفررا تار و مار می کند.(2)♨️
👌🏼امام علی (ع) فرمودند:
«از شام سه پرچم برافراشته می شود: پرچم اصهب، ابقع و سفیانی.» (3)
☝️🏼️سفیانی ابتدا به جنگ با ابقع می پردازد و پس ازآن اصهب را سرکوب می کند و بر شام استیلا می یابد؛
👈🏼 درروایتی دیگر آمده است:
«هنگامی که کافردرشام به هلاکت برسد،
اصهب کافرقیام می کند و تسخیر مرکز (شام) بر او سخت می شود و طولی نمی کشد که او نیز کشته می شود و حکومت به اتراک می رسد و در شام گرانی پدید آید و رویدادها پشت سر هم روی می دهد و در هر قدمی جنگ برپا می شود.» (4)⚔
امام صادق (ع) می فرمایند:«در آن هنگام، سه پرچم درشام به اهتزاز درمی آیدکه پرچم های سفیانی، اصهب و ابقع است و مردم شام زیر این سه پرچم نبرد می کنند.»
👈🏼این حدیث دلالت می کند که خروج اصهب و ابقع با خروج سفیانی هم زمان و با ظهورحضرت بقیه الله(ع)مقارن است و ازنشانه های نزدیک بودن ظهورخواهد بود. بدون تردیدشورش
سفیانی ازروزی که خروج کرده تاروزی که
 نام و نشانی ازاو باقی نباشد،از 14 ماه
تجاوز نمی کند.(5 )
👤علامه شهیدسیدمحمدصادق صدرمیفرمایند:
دمشق (شام) در آن زمان میدان جنگ های داخلی و تنازعات مسلحانه میان گروه های سه گانه (تحت فرمان ابقع، اصهب و سفیانی که مانند مرکز ثقل نیروهای سیاسی و نظامی می شود) خواهد شد. هرسه از صراط مستقیم حق منحرف گشته اند وهرکدام تاج و تخت وحکومت رابرای خودمی طلبند. ابقع و سپاهیانش با سفیانی می جنگندکه منجربه پیروزی سفیانی و کشته شدن ابقع و یارانش می شود. در جنگ سفیانی بااصهب هم، چنین اتفاقی تکرارمیشود و فاتح نهایی جنگ ها سفیانی است.
👌🏼 باید گفت درگیری ابقع،اصهب و سفیانی و چیره شدن سفیانی برآن دو از حوادث پیش از ظهور است که براساس روایات گفته شده، به وقوع می پیوندد.
🔴 ابقع:
📜ازرسول اکرم (ص)و ائمه اهل بیت (ع) روایت شده است که خروج ابقع در«مصر» و
به دنبال دیده شدن ستاره دنباله داروکسوف خورشیدو خسوف ماه خواهد بودکه همه اینها درنزدیکی ظهور رخ می دهند.(6)
👤جابرجعفی ازامام باقر (ع)نقل کرده است، چنین می خوانیم:«پیوسته بر جای خود باش و بی حرکت بمان تا علامت هایی که بر تو بیان می کنم، مشاهده کنی، اختلاف بین خاندان فلانی وندای آسمانی و صدایی که از ناحیه «دمشق» بیاید که مژده بخش ظهور است و فرو رفتن آبادی ای از شام که آن را «جابیّه» می نامند و روی آوردن هواداران ترک ها برای
ماندن در«جزیره موصل»ومستقرشدن سرکشان رومی در رمله. درآن سال در تمام سرزمین های اسلامی که درناحیه غرب واقع شده اند، اختلاف بسیار شود.♨️
📖در روایت دیگری چنین آمده:
☝️🏼️«نخستین سرزمینی که در آن کشتار و شورش می شود، شام است که سه لشکر در آن با یکدیگر نبرد می کنند: ‌1. اصهب، 2. ابقع و 3. سفیانی. این سه لشکر با یکدیگرمی جنگند تا سفیانی با ابقع درگیرمی شود و او رابا
سپاهیانش می کشد و سپس اصهب را نیز
 از پای درمی آورد.» (7)
 
👌🏼ازاین روایات برمی آیدکه پیروز نهاییِ جنگ شام، سفیانی است.
📚منابع

  1. فرهنگ الفبایی مهدویّت، ص 107.
  2. بحارالانوار، ج 52، ص 212؛
    عصر ظهور، ص 106.
  3. معجم الاحادیث الامام المهدی(ع)، ج3،
    ص 81؛ سفیانی از ظهور تا افول، ص 58.
  4. الزام النّاصب، ص 204؛ روزگاررهایی،
       ج 2، صص 991-992.
    5،6و7 روزگار رهایی، ج 2، ص 992تا 995
    📝اسماعیل شفیعی سروستانی

دانستنیهای_مهدویت    

ا_______
🏴تفاوت‌های #داعش و #سفیانی🚩

🏴داعش، همان سفیانی نیست، تفاوت بین داعش و سفیانی، برخی از موارد عبارتند از:
🔴1- اختلاف در رنگ پرچم سفیانی و داعش. پرچم سفیانی سرخ رنگ است در حالیکه پرچم داعش، سیاه می باشد.
🔴2- محل خروج سفیانی وادی یابس است در حالی که محل داعش در شمال سوریه و عراق است.
🔴3- بر اساس روایات اسلامی، سفیانی شخص خاصی است در حالی که داعش جریان است. سفیانی، شخص محور است در حالیکه داعش، بیشتر جریان محور است.
🔴4- نسب و نام سفیانی در روایات آمده است که سفیانی از نسل ابوسفیان و یزید بن معاویه است اما در مورد رهبر داعش، ابوبکر بغدادی چنین چیزی را نمی توان بررسی نمود.
🔴5- در روایات قدرت سپاه سفیانی بسیار هولناک ذکر شده است تا جایی که به سرعت شام و عراق را می گیرد در حالی که داعش از چنین قدرتی برخوردار نیست و هنوز نتوانسته است بر کل منطقه سوریه مسلط شود.
🔴6- سفیانی بیش از 15 ماه حکومت نمی کند. در صورتی که داعش بیش از 15 ماه تشکیل شده است و چند سال است که در سوریه در حال جنگ است و هنوز نتوانسته است بر کل منطقه سوریه تسلط پیدا کند. در حدیث معتبری امام صادق (ع) فرمود: «مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِهِ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً سِتَّةُ أَشْهُرٍ یُقَاتِلُ‏ فِیهَا فَإِذَا مَلَکَ الْکُوَرَ الْخَمْسَ مَلَکَ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ وَ لَمْ یَزِدْ عَلَیْهَا یَوْماً»: از اول قیام سفیانی تا آخر کارش 15 ماه است. شش ماه می‌جنگد و پنج آبادی را می‌گیرد و نه ماه حکومت می‌کند و یک روز هم بیشتر نمی‌شود.
📜 در روایت دیگری امام صادق (ع) این پنج منطقه را در شام نام می‌برد:
 «مَلَکَ کُوَرَ الشَّامِ الْخَمْسَ دِمَشْقَ وَ حِمْصَ وَ فِلَسْطِینَ وَ الْأُرْدُنَّ وَ قِنَّسْرِینَ»
 مناطق پنجگانه آمده در روایات اکنون چهار کشور سوریه، لبنان، فلسطین و اردن است.
🔍 طبق این بیان اولاً سفیانی کسی است که شش ماه بتواند چهار. کشور را بگیرد و بسیار روشن است که این نشانه به هیچ وجه قابل تطبیق بر داعش نیست، ثانیاً کل شورش و حکومت سفیانی از ظهور تا افولش بیش از پانزده ماه نخواهد بود، در حالی که داعش بیش از دو برابر این مدت است که شر و ضرر آن متوجه کشورهای اسلامی شده است و حتی یک کشور را هم نتوانسته است بگیرد.
☀️ علاوه بر اینکه، امیرالمؤمنین (ع) فرمودند:
«یَخْرُجُ بِالشَّامِ فَیَنْقَادُ لَهُ‏ أَهْلُ‏ الشَّام»
👈🏼 سفیانی شورش می‌کند و اهل شام از او پیروی می‌کنند، در حالی که روشن است مردم سوریه به طور کامل، داعش را حمایت نکردند.
🔴7- طبق روایات، سفیانی پس از سرکوب مخالفان اش در شام، هدفی جز حمله به عراق ندارد، از این‌رو، با سپاهی بزرگ به سمت عراق رهسپار می‌شود، اما در میانه راه، در منطقه‌ای به نام قرقیسیا (شهری در سوریه در محل اتصال رود خابور و فرات) جنگی هولناک درمی‌گیرد و بسیاری کشته می‌شوند. آنگاه سپاه سفیانی پس از پیروزی در نبرد قرقیسیا به صورت هم‌زمان با دو سپاه مختلف به مدینه و عراق یورش خواهد برد. در حالی که داعش، در میانه حمله به عراق، چنین نبردی (جنگ قرقیسیا) را انجام نداد.
🔴8- اگر داعش، سفیانی است، پس باید خراسانی و یمانی نیز خروج کرده باشند، در حالیه هنوز جنین مساله ایی رخ نداده است.
💭 در حدیث معتبری امام صادق (ع) فرمودند:
«إِنَّ أَمْرَ السُّفْیَانِیِّ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجُهُ‏ فِی‏ رَجَب»
💭و در حدیث معتبر دیگری نیز آن امام فرمودند:
«خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ الْخُرَاسَانِیِّ وَ السُّفْیَانِیِّ وَ الْیَمَانِیِّ فِی‏ سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِی شَهْرٍ وَاحِدٍ فِی یَوْمٍ وَاحِد».
♻️ طبق این دو روایت سفیانی در ماه رجب و همزمان با خراسانی و یمانی شورش خواهد کرد، روشن است که به هیچ وجه این نشانه قابل تطبیق بر داعش نیست، زیرا هنوز نه خراسانی قیام کرده نه یمانی.
🔴9- و اگر داعش، همان سفیانی است، باید طبق روایات، علاوه بر حمله به عراق، لشکری را نیز به سمت کشور عربستان و شهر مدینه و مکه، فرستاده باشد، در حالیکه همگان می دانند، چنین اتفاقی نیفتاد.

 
 
✒️📃سفیانی بزرگترین دشمن امام زمام 

📛 آیا ملک عبدالله؛ پادشاه اردن همان #سفیانی روایات است؟
📆عبد الله دوم در تاریخ ۳۰ ژانویه ۱۹۶۲ در شهر امان به دنیا آمد ، پدر او ملک حسین پادشاه قبلی اردن و مادر او شاهزاده مونا الحسین ، آنتونیت آوریل گاردینر دختر یک افسر انگلیسی بود که در جریان فیلمبرداری فیلم لورنس عربستان که بخش هایی از آن در کشور اردن فیلمبرداری شد به طرز سوال برانگیزی با ملک حسین آشنا و ازدواج کرد.
🔎بسیاری اعتقاد دارند ، ازدواج ملک حسین با دختری انگلیسی و تولد پسری دورگه و به قدرت رساندن او برای حفظ بهتر منافع اسرائیل نقشه ای از پیش طراحی شده بوده است)
🎓ملک عبدالله در کودکی، آموزش ابتدایی خود را در مدرسه اسلامی پایتخت اردن گذراند، و پس از آن تحصیلات خود را در مدرسه سنت ادموند ( هایندهد) در سوری انگلستان ادامه داد. پس از آن عبدالله آموزش متوسطه خود را در دبیرستان ایگلبروک و آکادمی دیرفیلد ایالات متحده آمریکا گذراند. وی پس از ترک دیرفیلد به دانشکده پمبروک آکسفورد، رفت.
🎖وی در سال ۱۹۸۰، به عنوان دانشجوی دانشکده افسری سلطنتی سندهرست وارد این دانشکده شد. عبدالله در سال بعد در نتیجه یک ماموریت با درجه ستوان دوم وارد سواره‌نظام سلطنتی سیزدهم/هجدهم (ملکه مری) شد. ملک عبدالله از روابط نزدیکی با ارتش انگلیس برخوردار است و در سواره‌نظام سبک، که یک هنگ زرهی است دارای درجه سرهنگی و جانشین فرمانده سواره‌نظام سلطنتی است.
👱🏼عبدالله دوم از نوجوانی به مسائل نظامی علاقه داشت و مدارج بالایی را در زمینه تحصیلات گذرانده است(یکی از صفات مشهور برای سفیانی نظامی بودن اوست!))
عبدالله با رانیه الیاسین که اصلیت اردنی دارد ، ازدواج کرد. و صاحب چهار فرزند است.
👑عبدالله پس از مرگ پدرش ملک حسین در تاریخ ۷ فوریه ۱۹۹۹ به پادشاهی رسید. حسین در تاریخ ۲۴ ژانویه وی را ولیعهد خواند و وی را جایگزین برادرش شاهزاده حسن کرد که سال‌های زیادی این منصب را در اختیار داشت. این تصمیم وی چندان مطلوب عموم واقع نشد چرا که مادر عبدالله، شاهزاده مونا الحسین آنتونیت آوریل گاردینر در اصل، زادهٔ انگلیس بود. امری که بحث بسیاری را به راه انداخت.
نحوه تولد عبدالله و اینکه فردی دو رگه عربی – انگلیسی است ، از مباحث مهمی است که در مورد او در اردن مطرح است.
🇬🇧این فرضیه به طور جدی در مورد او مطرح است که زندگانی او قبل از تولد ، تولد ، تحصیلات و به قدرت رسیدنش تماما زیر نظر انگلستان بوده است تا فردی که بتواند به بهترین نحوی حافظ منافع انگلیس ، اسرائیل و آمریکا در منطقه باشد ، سر کار بیاید.
♻️انطباق چهره سفیانی بر پادشاه اردن:
📜روایات متعددی چهره سفیانی را به خوبی ترسیم نموده اند ، هرچند برخی از این روایات از استحکام سندی برخوردار نیستند با این حال ما به بررسی آنها می پردازیم :
☀️امام صادق(ع) در این زمینه می فرماید :
« اگر سفیانی را ببینی ، او را پلیدترین مردمان می یابی که چهره ای گلگون  ، چشمانی کبود و موهایی زرد دارد ….» 📗بحار ج 52 – ص 206
📕 الزام الناصب ص 180
💭 امام صادق:
 « او سیمایش سرخ و بور ، چشمهایش زاغ و موهایش زرد است ، کاسه سرش سترگ، کتفهایش چهارشانه و پهن و صورتش درشت و خشن است و در صورتش آثار آبله دارد،… »
📕 الزام الناصب ص 179،
📔 بشاره الاسلام ص 106 و …
💭امام صادق (ع) :
« اگر سفیانی را ببینی او بور و سرخ آبی است ، می گوید پروردگارا اول انتقام بعد آتش …. »
📕کمال الدین شیخ صدوق . ص 610
🎴همانگونه که معنی کلمه سفیانی اشاره دارد روایات شریف بیان می دارند که او از نسل ابوسفیان و خاندان بنی امیه است. این حقیقت در احادیث متعددی مورد اشاره قرار گرفته و مورد قبول همه محققین و دانشمندان اسلامی است.
❓اما سفیانی که از نسل ابوسفیان و خاندان بنی امیه است چگونه بر عبدالله هاشمی قابل تطبیق است⁉️
🌍جهان خاندان پادشاهی اردن را با نام هاشمی می شناسند و عبارت اردن هاشمی برای همه جاافتاده است اما ثابت شده است که این خاندان این نسب را برای خود جعل کرده و هدف هم چیزی نبوده است جز استفاده از محبوبیت بنی هاشم و در امان بودن از نفرتی که مسلمانان از قدیم الایام از بنی امیه در دل دارند.
👺کینه عمیق خاندان پادشاهی اردن و عبدالله دوم نسبت به شیعیان!
۱-عبدالله دوم ، طراح توطئه  « هلال شیعی »
۲- حضور فعال در ترور ” عماد مغنیه “
٣- ترور سید عبدالعزیز حکیم در ضیافت پادشاه اردن
۴- حضور فعال در جنگ عربستان و شیعیان یمن و اعزام 2000 کماندو ورزیده برای سرکوب شیعیان
۵- دشمنی دیرینه با حزب الله لبنان و ایران
۶-  آغاز جنگ ایران و عراق با شلیک گلوله توپ توسط ملک حسین و صدام
مرور این دشمنی عجیب عبدالله دوم نشان می دهد که وی زمینه این را دارد که در صورت به وجود آمدن فرصت مساعد و آغاز جنگ ، جنایات بزرگ سفیانی بر علیه شیعیان را به طور کامل به نمایش بگذارد.
 
🌿
✒️📃
🤔دانستنیهـــ👓ـــاے مهــــ📚ــــدویت

🗺 تصرفات سفیانی چه مناطقی را شامل می شود❓
💬 شیخ صدوق از ابو منصور البحبی نقل کرده است که می گوید:
 
☀️ از امام صادق(ع) دربارة اسم #سفیانی سؤال کردم.
فرمودند:
✨ تو را با اسمِ او چه کار؟ هر گاه مناطق پنج گانة شام: دمشق، حمص، فلسطین، اردن و حلب را تصرف کرد، منتظر فرج باشید.✨
 گفتم: آیا 9 ماه این را در تصرف دارد❓
☀️ فرمودند:
 «خیر بلکه تصرف او 8 ماه است که یک روز هم بر آن اضافه نمی شود.»
 
❕و برخی گفته اند بعد از تسلط بر شام، هفت ماه حکمرانی می کند❕
 
◽️ چگونه امام مهدی(ع) بر عراق مسلط می شود❓
🔺 بعد از این که سفیانی تسلیم پیشنهاد اطرافیان خود می شود، در مقابل امام مهدی(ع) می ایستد و آن حضرت (ع) را به مبارزه می خواند. پس امام مهدی(ع) او را از جنگ بیم می دهد. اما سفیانی بر جنگ علیه امام (ع) پا فشاری می کند. بدین ترتیب بین لشکر سفیانی و لشکر امام (ع) جنگی در می گیرد، که پیروز آن مهدی(ع) است. حکم رانی سفیانی پایان می یابد و اسیر می شود و امام (ع) او را به درک واصل می کند. و این گونه امام (ع) بر عراق مسلط می شود.🗡
📰ماهنامه موعود شماره 75
📝اسماعيل شفيعي سروستان
 #دانستنیهای_مهدویت

آخرالزمان

ا_______
🌿
علی‌بن‌ابی‌طالب‌(ع‌) به‌ من‌ فرمودند: درگیری‌ دو سپاه‌ در شام‌ با یکی‌ از آیات‌ الهی‌ است‌.
از ایشان‌ پرسیدند: چه‌ آیه‌ای‌، یا امیرالمؤمنین‌؟
فرمودند: لرزشی‌ شدید در شام‌ به‌ وجود می‌آید (شاید اشاره‌ به‌ زمین‌ لرزه‌های‌ مورد بحثمان‌ باشد) و بیش‌ از صد هزار نفر کشته‌ می‌شوند که‌ این‌ جریان‌ را خداوند مایة‌ رحمت‌ و آرامش‌ مؤمنین‌ و عذاب‌ کافران‌ قرار می‌دهد.
وقتی‌ چنین‌ شد به‌ سوارانی‌ بنگرید که‌ مرکب‌های‌ (یابو) سیاه‌ و سفید و گوش‌ و دم‌ بریده‌ و پرچم‌های‌ زرد دارند.
هر که‌ را از مغرب‌ تا شام‌ که‌ در مسیرشان‌ باشد می‌کشند. این‌ جریان‌ در زمان‌ بی‌تابی‌ و اندوه‌ شدید و مرگ‌ سرخ‌ رخ‌ می‌دهد پس‌ از آن‌ منتظر فرو رفتن‌ قریه‌ و روستایی‌ در دمشق‌ باشید که‌ به‌ آن‌ مرمرسا 10 گفته‌ می‌شود، و سپس‌ پسر هند جگرخوار از وادی‌ یابس‌ (دره‌ بی‌آب‌ و علف‌) شورش‌ می‌کند تا اینکه‌ بر منبر دمشق‌ قرار بگیرد. وقتی‌ چنین‌ شد منتظر خروج‌ و قیام‌ مهدی‌(ع‌) باشید. 11
 
‌ 
🔰➰🔰➰🔰➰🔰➰🔰➰🔰➰🔰➰
🗞 كارنـــامــه سیــــاه ســــفیانی در عـــــــراق
🛡بر اساس تسلسل زمانی، نخستین علامتی که از علایم حتمی ظهور مبارک امام زمان(عج) رخ می‌دهد، خروج سفیانی است. شیخ صدوق، با سند صحیح از امام صادق(علیه السلام) روایت کرده که فرمود:
⚔«پیش از قیام قائم(عج) پنج نشانة حتمی است: یمانی، سفیانی، بانگ آسمانی، قتل نفس زکیّه و خسف سرزمین بیدا».
( 📙شیخ صدوق جلد 2، صفحه 649،)
🎐حمیری با سند صحیح از امام رضا(علیه السلام) روایت کرده که فرمود:
«امر قائم(عج) از سوی خدا حتمی است، خروج سفیانی نیز از سوی خدا حتمی است و هرگز بدون سفیانی قائم(عج) قیام نخواهد کرد».
🗡خروج شیصبانی در پیش‌قدم خروج سفیانی
💭 از محضر امام صادق (علیه السلام) در مورد خروج سفیانی پرسیدند، فرمود:
«سفیانی هرگز خروج نمی‌کند، جز اینکه پیش از او «شیصبانی» (1) در سرزمین کوفه خروج کند، سپاهیانش همانند آب که از زمین می‌جوشد، چون مور و ملخ در اطراف او گرد آیند و جمعیّت شما را هلاک کنند. پس از خروج شیصبانی منتظر خروج سفیانی، سپس ظهور قائم(عج) باشید».
🖇 1. شَیصبان معانی مختلفی دارد، از جمله نام شیطان و رئیس گروهی از پریان می‌باشد. (ابن منظور، لسان العرب، ج 7، ص 111).
📘 نعمانی، الغیبـة، ص302.


☆★🔴➰➰➰🔴★☆
💠 عصر غیبت کبری چه خصوصیات و ویژگیهایی دارد
⚡️عصر غیبت کبرا زمانی است که با انتهای غیبت صغرا شروع شده است. انتهایی که توسط اعلان امام زمان (عج) در سال ۳۲۹ هجری صورت گرفت. حضرت در نامه‌‏ای به علی بن محمّد سَمَری از انتهای سفارت و شروع غیبت کبرا خبر داد.
⚡️عصر غیبت کبرا دارای شرایط و خصوصیاتی است که به برخی از آن‌‌ها اشاره می‌‏‌‌کنیم:
1⃣- مسلمانان در این عصر در ظاهر از رهبر و امام خود جدا شده‏اند، و او را نمی‌‏‌بینند و یا اگر می‌‌‏بینند او را نمی‌‏‌شناسند. این حکم کلّی برای عموم شیعیان است، گرچه ممکن است برخی به جهت مصالحی، مُشرف به لقای حضرت شوند.
2⃣- گسترش ظلم و ستم در روی زمین نیز از ویژگی‏‌های عصر غیبت کبرا است. و با این ویژگی، بین این زمان و عصر حکومت اسلامی در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) تمییز داده می‌‌‏شود.
3⃣- تأکید الهی بر امتحان امّت اسلامی در عصر غیبت کبرا؛ زیرا در این عصر مردم با مشکلات بیشتری روبه‌‏رو خواهند بود از قبیل:
۱. گسترش فساد و فحشا در جامعه اسلامی و جهان.
۲. انواع فشارهای سیاسی و مشکلات که در راه پذیرش حقّ و ایمان است.
۳. مواجهه انسان با انواع شبهات در وجود امام زمان (عج)
💭 از حضرت موسی بن جعفر (ع) روایت شده که فرمود: «هر‌گاه پنجمین از اولاد هفتمین مفقود شد، پس خدا را، خدا را در ادیانتان، مواظب باشید که معتقدات شما را زایل نکنند. ‌ای فرزندم! به طور حتم برای صاحب این امر غیبتی است به حدّی که معتقدان به آن، از این امر رجوع می‌‏‌کنند، و این محنتی است که خداوند به واسطه آن خلقش را امتحان می‌‏‌کند…»
📚 اصول كافی، ج ۱، ص ۳۳۶
موعودشناسی و پاسخ به شبهات؛ علی اصغر رضوانی
     ✨ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفرج ✨


پیامبر خدا محمد مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود:
روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد ، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند .
مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد ، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است .
در آن هنگام خداوند ، آنان را از باران به هنگام، محروم سازد و در وقت نامناسب بر آنها ببارد . اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند زمانی بر مردم بیاید که چهره هایشان چهره های آدمیان ولی دل هایشان دل های شیاطین باشد ، بسان گرگان درنده خونریز باشند.
از منکرات اجتناب نکنند، پیوسته به کارهای ناپسند خویش ادامه دهند ، اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند و اگر خبری برایشان بازگویی تو را دروغگویی شناسند و چون از آنها غایب باشی غیبتت کنند .
افراد بد بر آنان مسلط شود که آنان را به انواع عذاب معذب دارند، نیکانشان دعا کنند ولی اجابت نشود. در جایی دیگر رسول خدا فرمود : زمانی بر مردم بیاید که شکم هاشان خدایان آنها شود، و زنانشان قبله گاهشان و پول شان دین شان شود و کالاهای دنیوی را مایه شرف و اعتبار و ارزش خویش دانند . از ایمان جز نامی و از اسلام جز آثاری و از قرآن جز درس نماند.
ساختمان های مسجدهایشان آباد باشد ولی دلهایشان از جهت هدایت خدا خراب شود . در آن روزگار است که خداوند، آنها را به چهار بلا مبتلا سازد: نخست: تجاوز به ناموسشان دوم: هتک حرمت از ناحیه زورمندان و ثروتمندانشان ، سوم: خشکسالی، چهارم: ظلم و ستم از جانب زمامداران و قاضیان .
اصحاب از سخنان آن حضرت سخت به شگفت آمدند و گفتند : یا رسول الله ! مگر آنها بت پرست هستند؟ پیامبر فرمود : آری هر پول و درهمی به نزد آنها بتی است که در حد پرستش به آن تعلق خاطر دارند .
آنچنان از علما بگریزند که گوسفند از گرگ گریزد
〰〰〰〰〰〰〰


❢ چیـــســتے و مــاهـیتــــــــ
                              ‌عـــالـــم دخـــان ⇆
 
 🖇 شماره 4⃣
💢 آن روزی که فتنه‌ی آخرالزمان به سند حرف معصومین، بر همه وارد می‌شود، هیچ‌کس نمی‌تواند از دست سفیانی و اربابان دخانیش مخفی شود؛ چراکه قوانین تغییر کرده است.
🔻فتنه دامن‌گیر همه خواهد بود و جمع کثیری از این فتنه، جان سالم به در نخواهند برد. مثل فتنه‌ی جهنم که قرآن اطمینان می‌دهد که همه‌ی انسان‌ها، وارد جهنم می‌شوند (برخی علما اعتقاد دارند که پل صراط از وسط جهنم می‌گذرد).
◁■ برخی علما، چنین نظری دارند: ما در بُعد سوم (عالم مادی) زندگی می‌کنیم. جنیان در بعد چهارم. برزخیان در بعد پنجم. ملائکه در بعد ششم و ارواح در آخرین بعد، یعنی بعد هفتم که همه تحت سیطره‌ی نور خداست.
🔺مفهوم تو در تو بودن عوالم، با استفاده از مفهوم ریاضی بُعد، به زیبایی قابل توضیح است. ما بر یک نقاشی (دو بعدی) تسلط کامل داریم ولی آن نقاشی فقط توانایی درک محور X و Y را دارد. در حالی که برای درک ما، باید بتواند محور Z را هم درک کند.
◁● از موجودات دخانی، «یأجوج و مأجوج» هستند که قومی خطرناک‌اند و در زمین دوم زندگی می‌کنند. زمین‌ها مثل عوالم توی هم نیستند بلکه طبقه‌طبقه می‌باشند. زمین اول، همین زمین مادی است و زمین دوم تا هفتم، زمین‌های دخانی‌اند.
🔺در زمان «ذوالقرنین»، قوم یأجوج و مأجوج، انسان‌ها را بسیار اذیت می‌کردند. برای همین حضرت ذوالقرنین، سدی بین زمین اول و دوم ساخت و مانع از آمدن آن‌ها به زمین اول شد. این سد تا حوالی ظهور شکسته می‌شود و زمین از هجوم یأجوج و مأجوج، پر از ظلم و جور می‌گردد.

چیستیوماهیتعالمدخان #آخرالزمان


⇲ روسیه «جنگ مقدس» در
            آخرالزمان را آغاز کرد⇱
💢 سخنان کلیسای ارتدوکس روسیه درباره جنگ روس ها در سوریه تحت عنوان «جنگ مقدس» موجی از واکنش ها را به همراه داشت.
🔺«وسي وولد شاپلين» مقام بلند پایه در کلیسای ارتدوکس روسیه جنگ روس ها در سوریه را برای حمایت مستضعفان عنوان کرد و از این جنگ به «جنگ مقدس» یاد کرد.
❂ عده‌ای جنگ روس ها در سوریه را شمارش معکوس برای پایان دوره آخرالزمان عنوان کردند که این جنگ در «دابق» سوریه صورت خواهد گرفت.
🔺همچنین عنوان شدن جنگ مقدس از سوی کلیسای ارتدوکس را به معنای اعلام جهاد از سوی مسیحی ها قلمداد کرده اند.
⇦ لازم به ذکر است که دابق نام روستایی نزدیک شهر حلب در شمال سوریه و نزدیک مرز ترکیه است که بنا بر روایاتی حوادث آخرالزمان از این روستا شروع می شود.
❂ داعش هم برای تاکید به اعتقادات خود، در این رابطه ارتش موسوم به دابق تشکیل داده که فرماندهی آن را 5 نفر برعهده دارند که 3 نفر از آنان ازبکستانی و دو نفر چچنی هستند که در حومه حلب استقرار یافته اند.
💥 این افراد شبکه ارتباطی ویژه و دستگاه‌های تماس بی‌سیم دارند که با وسایل و تجهیزات ارتباطی دیگر عناصر داعش ارتباطی ندارد.
🔺عناصر این گروه به دقت انتخاب می شوند. سوری ها اجازه عضویت در ارتش دابق را ندارند و در مقابل 50 درصد از قفقازی‌ها این گروه را تشکیل می دهند.
✍ جام نیوز
      💦 الّلهُمَّـ عَجِّل‌لِوَلیِّڪَ الفَرَج 💦c


 
❢ در ڪدام صف از منتظران هستیم⁉️
              ➖◈▪️⚜🌅⚜▪️◈➖
💠 سه دسته منتظر داریم:
1⃣ کسی که از دور زیاد یاد امام می‌کند و انتظار دیدار او را می‌کشد تا علائم و آثاری از امامش ببیند؛
⚜ فرموده‌اند: افضل الاعمال انتظار الفرج،
【برترین کارها انتظار فرج است】
2⃣ کسی که آثار و جای پا و جلوه‌ای از امام را دیده است؛
 ⚜ فرموده‌اند: فان ذلکم فرجکم،
【پس بدرستی که فرج امام زمان “عجل الله تعالی فرجه الشریف” فرج خود شماست، یعنی انتظار و دعا کردن برای خود شما فرج و گشایش می‌آورد】
3⃣ اگر انتظار کامل شود و محبت به حد کمال برسد، طوری می‌شود که حضرت حجت را در ظاهر ببیند یا نبیند، در یقین او اثر ندارد بلکه در همه وقت با قلب خود مشاهده می‌کند.
⇦ مثل پیامبر اکرم”صلی الله علیه وآله وسلم” و اویس قرنی که به ظاهر یکدیگر را ندیدند اما هرگز از هم جدا نبودند.
⚜ امام سجاد “علیه السلام” می‌فرمایند: ان اهل زمان غیبته افضل اهل کل زمان لان الله ءاتاهم من العقل والفهم والمعرفه حتی صارت الغیبه عندهم بمنزله المشاهده،
【منتظران واقعی در زمان غیبت برتر از مردم تمامی زمان‌ها هستند زیرا آن قدر از جانب خدا عقل و فهم و معرفت پیدا کرده‌اند که غیبت و مشاهده برای آنها فرق نمی‌کند】
 
 
‌             ➖◈▪️⚜🌅⚜▪️◈➖


 
 
فاصله بین خروج #سفیانی و ظهور امام عصر⁉️
.
💠در روایات ذکر شده است که حضرت در سالی که فرد است، در عاشورای ماه محرم قیام می فرمایند.
.
♻️در روایتی از امام باقر علیه السلام نقل شده است:
یَقُومُ الْقَائِمُ فِی وَتْرٍ مِنَ السِّنِین‏ … .[نعمانی، الغیبۀ، ص 262]
قائم در سال فرد ظهور خواهد کرد … .
⚠️و از طرفی خروج سفیانی هم شش ماه قبل از ظهور حضرت است، پس نتیجه می گیریم، سفیانی در ماه رجب سال زوج، خروج می کند.
برخی روایات، خروج سفیانی را با #یمانی و #خراسانی در یک سال و همزمان با هم معرفی کرده اند.
.
🔸امام باقر علیه‌ السلام در این‌باره فرموده اند:
⭕️خرُوجُ الثَّلَاثَةِ السُّفْیَانِیِّ وَ الْخُرَاسَانِیِّ وَ الْیَمَانِیِّ فِی سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِی شَهْرٍ وَاحِدٍ فِی یَوْمٍ وَاحِدٍ وَ لَیْسَ فِیهَا رَایَةٌ أَهْدَى مِنْ رَایَةِ الْیَمَانِیِّ لِأَنَّهُ یَدْعُو إِلَى الْحَق.‏
[📚شیخ طوسی، الغیبۀ، ص 446]
📌قیام سفیانی، یمانی و خراسانی، در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود که هدایت یافته ترین پرچم، پرچم یمانی است زیرا که به حق دعوت می کند.
 
⛅️أللَّھُمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْألْـفَرَج⛅️?
اــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 
 
💢امام صادق ع فرمود :
هنگامی كه قائم قیام كند از امر (ولایت) اوكسانی بیرون میروند كه همواره چنین به نظر می ‏رسید از یاران او باشند!
📚الغیبة النعمانی ص317
 
💢
 
 
♊️♈️♊️♈️♊️
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
قرآن و ظهور موعود جهانی:
آیه «وعد» چگونه بر ظهور موعود جهانی دلالت دارد؟
✨خداوند متعال می‌‏فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفَهُمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لایُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الفاسِقُونَ» (سوره نور، آیه ۵۵)
✨خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‏اند وعده می‌‏دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد،‌‌ همان‌گونه که به پیشینیان آن‌ها خلافت روی زمین را بخشید و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پابرجا و ریشه‏دار خواهد ساخت و ترسشان را به امنیت و آرامش مبدّل می‌‏کند، آنچنان که تنها مرا می‌پرستند و چیزی را شریک من نخواهند ساخت و کسانی که پس از آن کافر شوند، آن‌ها فاسقانند.
آیه فوق مربوط به زمان ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه‌ الشریف) و عصر حکومت جهانی توحیدی است و شواهد و قرائن آن عبارت است از:
۱ – با آیات دیگر که ظهور در غلبه دین اسلام در آخرالزمان بر سایر ادیان دارد سازگاری و مناسبت دارد.
۲ – کلمه «الأرض» که با الف و لام جنس آمده، بدون قرینه‏ای بر انصراف آن به سرزمین خاص و معین، حمل بر تمام روی زمین می‌‏شود.
۳ – تبدیل خوف به امنیت کامل تاکنون انجام نگرفته است و این تنها با حکومت گسترده مؤمنین بر روی زمین انجام می‌‏گیرد.
۴ – با مراجعه به روایاتی که در ذیل آیه فوق رسیده، این معنا تأیید می‌‏گردد.
✨قرطبی در ذیل آیه از رسول خدا (صل الله علیه وآله) نقل کرده که فرمود: «در آن روز بر روی زمین خانه‏ای نیست جز آنکه خداوند کلمه اسلام را در آن وارد خواهد ساخت».
سدی از ابن عباس نقل کرده که آیه در مورد آل محمد: نازل شده است.
✨از امام سجاد (علیه السلام) نقل شده که فرمود: «آیه، در شأن حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه‌ الشریف) است».
✨از امام صادق (علیه السلام) نیز نقل شده که فرمود: «آیه درباره قائم و اصحاب اوست».
۵ – در زمان خلافت خلفای اربعه نیز امنیت کامل در سرتاسر جهان پدید نیامد، خصوصاً آنکه دو دشمن قدرتمند ایران و روم، اسلام را تهدید می‌‏کردند، و لذا در طول سی سال، جنگ‏های زیادی به وقوع پیوست.
✨فضل می‌‏گوید: «… به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: این نواصب گمان می‌‏کنند که آیه در شأن ابوبکر و عمر و عثمان و علی (علیه السلام) نازل شده است. حضرت فرمود: خداوند قلوب ناصبه را هدایت نمی‌‏کند، چه زمانی دین مرضی خدا و رسول تثبیت شده است و امر آن انتشار یافته و خوف و شک از قلوب و سینه‏های مردم در عهد یکی از آن سه خلیفه و در عهد علی (ع) با ارتداد مردم بیرون رفته است. چه فتنه‏هایی که در ایام آن‌ها برانگیخته شد، و چه جنگ‏هایی به آن‌ها نسبت داده شده است که بین آنان و کفار واقع شد.»
📕 منابع:
تفسیر ابن‏کثیر، ج ۲، ص ۶۱۴؛ جامع البیان
تفسیر قرطبی، ج ۷، ص ۴۲۹؛ درالمنثور
شواهد التنزیل، ج ۱، ص ۴۱۳
 تفسیر صافی، ج ۳، ص ۴۴۴
الغیبة، نعمانی، ص ۱۲۶
تفسیر کنز الدقائق، ج ۹، ص ۳۳۵
کتاب موعودشناسی و پاسخ به شبهات؛ علی اصغر رضوانی


 
▧▨╮ حـــــــــدیث مهــــــــــدوے ╰▨▧
💭 ﺍﻣﺎم زمان (عج)می فرمایند:
🔻 ما از همه خبرهاى شما آگاهيم و چيزى از خبرهاى شما از ما پنهان نيست.
📔 بحار الأنوار – ج 53 – ص 175


 
💢 اختلاف شیعیان و بلاهای وارده در نزدیکی ظهور
💭 از مالک بن ضمره نقل شده که علی علیه السلام فرمود:
⁉️ ای مالک ، چگونه خواهی بود زمانی كه ببینی میان شیعیان به این صورت اختلاف افتد ، و حضرت انگشتان خود را باز كرده و آنها را در هم فرو برد.
💭 عرض كردم: ای امیرالمؤمنین آیا در آن زمان از خیر خبری نخواهد بود؟
💭 فرمود:
✔️ آری ، همه‌ی خیر در آنوقت است .
🔺 ای مالک آن وقت است كه قائم ما قیام كرده و هفتاد تن از كسانی را كه به خدا و رسول او صلی الله علیه وآله دروغ بسته اند جلو كشیده و میكشد ، سپس خداوند تمام شیعیان را بر امر واحدی جمع كرده و متفق مینماید.
📚غيبةالنعمانی صفحه206 باب12 حدیث11
البحارالانوار جلد52 صفحه115 باب21 حدیث34


                             
                 
             
              
✅مهدی جان……:
🔅وسط جاذبه ی این همه رنگ…
🔅نوکرت تا به ابد رنگ شماست…
🔅بی خیال همه ی مردم شهر…
🔅دلم آقا به خدا تنگ شماست…
 
🍃☀️تعجیل درظهورصلوات☀️🍃
اــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
 
📂 احادیث زیادی از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین (علیهم السلام) درباره روزگار غربت اسلام در آخرالزّمان از شیعه و اهل‌سنّت نقل شده است که مضمون آنها این است که
👈🏼 روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت در نزد مردم بدعت و بدعت، سنت میشود
📗 بحارالانوار ج22،ص453
 
☀️ امیرالمؤمنین(ع):
 با هر بدعتي كه پديد مي آيد، سنّتي از بين مي رود
📕1. نهج البلاغه خطبه ۱۴۵،
📘2.مستدرك وسائل، ج ۱۲، ص ۳۲۴ 📙3.بحار، ج ۲، ص ۲۶۴
💥 احمد الحسن   مدعی دروغین 
جریانی افراطی و گمراه کننده ای که به نظر میرسد این روزها در فضاهای مجازی بیشتر خود را نشان میدهد جریان احمدالحسن است.💥
🔥احمدالحسن ادعای فرزندی امام زمان(عج) را کرده با این که سید نیست، و اصل و نسب او از طایفه « صیامر » معلوم ومعروف است ، عمامه سیاه میپوشد، که این خود دروغی بزرگ است.
👺از جمله ادعاهای احمدالحسن:
«من مایه رحمتم برای اسلام، بلکه برای اهل زمینم ، اهل بیت (ع) هر کجا بروم، همواره با من هستند و صریحاً می گویم که خدواند مرا برگزیده است؛ صاحب نفس مطمئنه به من متصل شده، وخود صاحب نفس مطمئنه شده ام»
📛 جریان مذکور عموم شیعیان را بخاطر تبعیت از علما، منحرف میدانند در حالی که بدعت گذاری پیروان این جریان و تناقضات و دروغهایشان حاکی از انحرافشان دارد.
🍀 رسول خدا(ص)میفرمایند:
 هنگامي كه بدعت در ميان امّت ظهور كرد بر عالمان لازم است كه عالمانه با آن مبارزه نمايند.
📓كافي، ج۱، ص۵۴، ح۲، باب البدع.

ا_____________
⭐️
 
☀️ امام صادق(ع) درباره شدت فتنه‌های زمان غیبت می‌فرماید:
💠«وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُنَّ وَ اللَّهِ لَتُمَیَّزُنَّ وَ اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ حَتَّى لَا یَبْقَى مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَر»💠
🌷به خدا سوگند شما خالص می شوید؛
🌷به خدا سوگند شما از یکدیگر جدا می‌شوید؛
🌷به خدا سوگند شما غربال خواهید شد؛
🌷تا اینکه از شما شیعیان باقی نمی‌ماند جز گروه بسیار کم و نادر.
در این روایت شریفه امام علیه السلام هشدار می‌دهد که خداوند شیعیان را در زمان غیبت دچار آزمایش بسیار سختی خواهد کرد و بسیاری از اشخاصی که منتسب به شیعه هستند غربال می‌شوند و خالص می‌شوند و از این میان گروه بسیار اندکی از شیعیان باقی می‌مانند.
📗 بحارالانوار جلد5 صفحه216
⭐️
   …. مهمترین جنگ  قبل از ظهور جنگ قرقیسیا یا آرماگادون ……
🍁 نیروهای درگیر در نبرد   قرقیسیا 🍁
👈🏼 آنچه از روایات به دست می‌آید طرفین درگیر در نبرد قرقیسیا، ۵ دسته هستند:
1⃣ترکها: آنها در منطقه بین النهرین نیرو پیاده میکنند
2⃣رومیان:  آنها در سرزمین فلسطین نیرو پیاده میکنند
 3⃣سفیانی: او همه سرزمین شام و اردن را در چنگ میگیرد
4⃣عبدالله: او هم پیمان رومیان در منطقه است
5⃣قیس: فرمانده سرزمین مصر در آن روزگار
📜در اینجا به برخی از روایاتی که در این زمینه وارد شده‌اند اشاره می‌کنیم: غربیان (رومیان) به سوی مصر حرکت می‌کنند و ورود آنهابه آن سرزمین نشانه آمدن سفیانی است.🔰
👈🏼 پیش از آن شخصی که دعوت می‌کند، قیام می‌کند و ترکها هم به حیره وارد می‌شوند و رومیان به سرزمین فلسطین وارد می‌شوند.♨️
🛡 عبدالله هم بر آنها پیشی گرفته تا این دو لشکر بر سر رود، در برابر هم بایستند. پس جنگ بزرگی رخ دهد و صاحب المغرب (هم پیمان رومیان) هم به راه می‌افتد.⚜
🔫مردان را می‌کشند و زنان را در بند می‌کنند آنگاه به سوی قیش برگشته تا اینکه سفیانی وارد شهر حیره می‌شود… و هر آنچه که آنها گرداورده بودند را سفیانی در هم می‌شکند و پس از آن به سوی کوفه به راه می‌افتد.
🚩سفیانی با سپاهش بر آنها پیروزمیشوند

علائم ظهور قائم آل محمد (ص)

احادیث و روایات

سفیانی بزرگ ترین دشمن امام زمان

 
☀️ #علائم_آخرالزمان ☀️ 🔟
✅آیا طبیعت نیز در آستانه ظهور، دست خوش تغییراتی خواهد شد⁉️
💠از مجموع روایات، می‌توان به این حکم کلی رسید که در آستانه ظهور، نظام آفرینش دچار برخی تغییرات می‌شود.
♻️از مهمترین پدیده‌های طبیعی می‌توان به زلزله‌های شدید، مرگ و میرهای فراوان، باران‌های زیاد و آفت‌‌های طبیعی نام برد.
🔰اگرچه ممکن است برخی به خاطر پیشرفت‌های شگرف در عرصه‌های گوناگون، این امر را دور از دسترس بدانند؛ اما تجربه ثابت کرده با وجود پیشرفت‌های بزرگ در عرصه‌های طبیعی، دخالت‌های نابجای انسان در طبیعت، منشأ پدید آمدن برخی آفت‌ها شده که حاصل جهش‌های ناخواسته در مسیر حرکت طبیعیت است.
🔅یکی از این آسیب‌ها وقوع زلزله‌های فراوان است.
💯ابو سعید خدری از پیامبر اعظم(ص) نقل کرد که فرمود: «أُبَشِّرُکُمْ بِالْمَهْدِیِّ یُبْعَثُ فِی أُمَّتِی عَلَی اخْتِلَافٍ مِنِ النَّاسِ وَ زَلَازِلَ فَیَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا»
⚜یعنی بشارت می‌دهم شما را به مهدی برانگیخته می‌شود بر اختلاف میان مردم و زلزله‌ها؛ پس زمین را پر می‌کند از عدل و قسط آنگونه که پر شده است از ستم و بیداد.
یکی دیگر از این آسیب‌ها وقوع بلاهای شدید است.
🔸از أبو حمزه ثمالی روایت شده که گفت: شنیدم امام باقر(ع) می‏‌فرماید: «یا أَبَا حَمْزَةَ لَا یَقُومُ الْقَائِمُ إِلَّا عَلَی خَوْفٍ شَدِیدٍ وَ زَلَازِلَ وَ فِتْنَةٍ وَ بَلَاءٍ یُصِیبُ النَّاسَ…»
🔻یعنی ای أبا حمزه، قائم قیام نمی‏‌کند مگر در دوره ترس و وحشت، و زمین‏ لرزه‏‌ها و گرفتاری و بلائی که گریبان‌گیر مردم می‏‌گردد و….
البته همه اموری که گفته شد، می‌تواند برای آزمایش انسان‌ها در این دوران باشد.
صفوان بن یحیی گوید: امام رضا(ع) فرمود: «وَاللَّهِ لَا یَکُونُ مَا تَمُدُّونَ إِلَیْهِ أَعْیُنَکُمْ حَتَّی تُمَحَّصُوا وَ تُمَیَّزُوا وَ حَتَّی لَا یَبْقَی مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَرُ فَالْأَنْدَرُ»
📢یعنی آنچه شما چشمان خود را به سویش می‏‌دارید (منتظر و چشم به راه آن هستید) واقع نخواهد شد تا اینکه پاکسازی و جداسازی شوید و تا اینکه نماند از شما مگر هر چه کمتر و کمتر.
🎤پاسخگوحجت‌الاسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان، استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم
📚منبع: فارس
⛅️أللَّھُـمَ ؏َـــجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج⛅️
اـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 

💢 وضعیت آذربایجان قبل از ظهور امام زمان (عج) در روایات:
🌙 ابو بصیر از امام صادق علیه السّلام روایت کرده که آن حضرت فرمود: «پدرم- امام باقر علیه السّلام- به من فرمود: ناگزیر آتشى از ناحیه آذربایجان زبانه خواهد کشید که هیچ چیز در مقابلش نتواند ایستاد، چون چنین شود خانه ‏نشین باشید (بى ‏طرف بمانید) و تا آنگاه که ما در خانه نشسته‏ ایم شما نیز خانه‏ نشین باشید و چون کسى که از طرف ما حرکت مى ‏کند فعّالیت خود را آغاز کرده به سوى او بشتابید (به هر نحو ممکن) اگر چه بر دست و زانو. به خدا سوگند گوئى هم اکنون به او می ‏نگرم که میان رکن و مقام به فرمانى جدید از مردم بیعت مى‏ گیرد، فرمانى که بر عرب سخت گران است، و (پدرم) فرمود:واى بر سرکشان عرب از شرّى که روى نموده است». (غیبت نعمانی،باب11،فصل1،ح1).
♻️ در روایات دیگر به وضعیت آذربایجان و وظیفه شیعیان در قبال آن حادثه نکاتی ذکر شده است که اجمالا و برای کوتاهی مطلب بدین صورت عنوان میشود :
💯 این حادثه نزدیک به ظهور اتفاق خواهد افتاد و وظیفه شیعه تاظهورحضرت عدم حمایت از طرفین درگیر است و نبردی است بین  بن العباس (احتمالا آل سعود و وهابیت) و ترکان ( که علامه کورانی مصداق آن را روسیه و ترکیه میداند) و سلامتی شیعه در عدم وارد شدن به آن است .
🔸ابتداحاکم بنی عباس مروانیان را از بین می برد وباعث قدرتیابی بنی عباس می شود.
🔸بعد ازقدرت بنی عباس ، ترکها بربنی عباس می شورند .
🔸نبردترکهابابنی عباس قدرت بنی عباس را می گیرد.
🔥 البته در برخی روایات این جنگ را میان جوانان ارمنیه و آذربایجان ذکر کرده است. (تعدادی از محققین آن را به درگیری بر سر منطقه قره باغ تعمیم میدهند که قبلا هم جنگی در سال  ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ برای سلطه هر کدام از دو کشور بر این منطقه شکل گرفت . منطقه عمدتاً ارمنی نشین قره باغ  پس از استقلال ارمنستان و آذربایجان از امپراطوری روسیه در ۱۹۱۸، مورد اختلاف آنها قرار دارد)
♻️ این نبردهمراه ستاره دنباله داری است که از علائم نابودی بنی عباس آخرالزمان می باشد.
💢 بنی عباس قبل از این جنگ دارای بلندگو و منبری در منطقه هستند.
☀️ تمام این درگیری های منطقه با ظهورامام زمان (عج) برطرف می شود.
🔶
 ◎ 🔸
🔶 ◎ 🔸 ◎  🔶
 
 

⭕️مقصود از اصلاح امر حضرت‌ مهدی‌ عجل الله فرجه در یک شب چیست؟⁉️
✅پاسخ:
📜مطابق روایات شیعه و سنی، خداوند متعال امر حضرت ‌مهدی‌ (عج) را در یک شب اصلاح خواهد کرد.💫
👤ابوبصیر از امام ‌باقر( ع) نقل کرده که فرمود: «خداوند عزوجل امر او را در یک شب اصلاح خواهد نمود».[1]👌🏼
👌🏼و نیز از امام‌حسین‌ (ع)نقل است که فرمود: «قائم ما اهل‌بیت [کسی است که] خداوند متعال امر او را در یک شب اصلاح و آماده خواهد نمود».[2]♻️
👤ابن‌ماجه از امام‌علی‌ (ع) نقل کرده که رسول خدا‌(ص) فرمود: «مهدی از ما اهل‌ بیت است که خداوند [امر] او را در یک شب اصلاح و آماده خواهد نمود».[3]💠
👈🏼مقصود از اصلاح امر حضرت در یک شب آن است که مقدمات نصر و پیروزی را در اسرع وقت، در یک شب فراهم کرده و او را مأمور به ظهور خواهد نمود و اولین اقدامی که برای او خواهد نمود اجتماع اصحاب خاص آن حضرت است. 👥👤
👌🏼بنابراین مقصود از«یک شب» که درروایات آمده، کنایه از سرعت اصلاح امر ظهور امام ‌زمان‌ (عج)هست نه پیروزی نهایی و تشکیل حکومت، چرا که تشکیل و تثبیت حکومت پس از درگیری و مبارزه با طاغوت، صورت می‌گیرد.♻️
📚منابع

  1. الغیبة، نعمانی، ص282.
  2. سنن ابن‌ماجه، ج2، ص1376.
  3. کمال‌الدین، ج1، ص152.

پرسشپاسخمهدوی

ا____
✒️📃
🤔 دانستنیهــــ👓ـــــاے مهـــــ📚ـــــدویت

         💥🚀 ﺁﺭﻣﺎﮔﺪﻭﻥ 🚀💥
 📛‏(armageddon) ﺩﺭ ﺍﺻﻞ ﻛﻠﻤﻪﺍﻯ ﻳﻮﻧﺎﻧﻰ-عبری ﺍﺳﺖ به معنای تپه شریفان یا کوه تپه ای که در 20 مایلی جنوب-جنوب شرقی حیفا قرار دارد و فاصله آن از دریای مدیترانه، حدود 15 مایل است و از طرف دیگر در فاصله 55 مایلی تل آویو قرار دارد.
 
📒 این اسم ﺩﺭ ﻭﺍﮊﻩ ﻧﺎﻣﻪﻫﺎﻯ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻰ ﭼﻮﻥ ﻓﺮﻫﻨﮓ ‏«ﻭﺑﺴﺘﺮ‏» ﻧﺒﺮﺩ ﻧﻬﺎﻳﻰ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻣﻌﻨﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
🌄 منطقه #آرماگدون در غرب رود اردن و در میان الجلیل و السامره در دشت یزرعین ﺷﺎﻡ (با نام محلی هَرمَجِدّون) قرار دارد ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺑﺎﺏ ﺷﺎﻧﺰﺩﻫﻢ ﻣﻜﺎﺷﻔﺎﺕ ﻳﻮﺣﻨّﺎ ﺩﺭ ﻋﻬﺪ ﺟﺪﻳﺪ، ﺟﻨﮕﻰ ﻋﻈﻴﻢ ﺩﺭ ﺁﻥﺟﺎ ﺭﺥ ﻣﻰﺩﻫﺪ ﻭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺑﺸﺮ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻣﻰﻳﺎﺑﺪ، ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻳﮕﺮ، ﺍﻳﻦ ﻧﺒﺮﺩ ﻣﻘﺪّﻣﻪ ﺗﺤﻮّﻟﻰ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻧﻬﺎﻳﻰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺴﺘﮕﻰ ﺩﺍﺭﺩ.
📝ﺩﻛﺘﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ﺯﺑﻴﺪﻯ ﺩﺭ ﻧﻮﺷﺘﺎﺭﻯ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﻏﺮﺑﻴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻰ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺧﻼﺻﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﻳﻦ ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺑﺎ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﻋﻈﻴﻢ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﻬﺪﻯ ﺁﻝﻣﺤﻤﺪ- ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﺟﻤﻌﻴﻦ – ﭘﺮﺩﻩ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪﺍﺳﺖ.
🖊 ﺯﺑﻴﺪﻯ ﻣﻰﻧﻮﻳﺴﺪ :
ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﺩﻳﻨﻰ ﻭ ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎﻯ ﻏﺮﺏ، ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻣﻰﺳﺎﺯﻧﺪ. ﺑﺮﺭﺳﻰ ﻣﺆﺳﺴﻪ ‏« ﺗﻠﺴﻦ ‏» ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻛﺘﺒﺮ 1985 ﻣﻴﻼﺩﻯ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﻳﺎﻓﺖ، ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰﺩﻫﺪ 61 ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻰ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻭﺍﻗﻌﻪ ‏«ﺁﺭﻣﺎﮔﺪﻭﻥ‏» ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﻰﺑﺮﻧﺪ . ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﺩﻳﻨﻰ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻰ، ﺍﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺳﭙﺎﻫﻰ ﺍﺯ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﻗﺪﺱ ﺭﻫﺴﭙﺎﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
🔭 ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﭘﻴﺸﮕﻮﻳﻰ ﺣﺰﻗﻴﺎﻝ  ‏(ﻓﺼﻞ 38 ﻭ39) ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﭙﺎﻩ ﻧﻈﺎﻣﻴﺎﻧﻰ ﺍﺯ ﻋﺮﺍﻕ، ﺍﻳﺮﺍﻥ، ﻟﻴﺒﻰ، ﺳﻮﺩﺍﻥ ﻭ ﻗﻔﻘﺎﺯ ﺷﺮﻛﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ .
ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺍﻧﺠﻴﻠﻰ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎ ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺁﺭﻣﺎﮔﺪﻭﻥ ﺭﺍ ﺗﻨﻬﺎ ﺣﺎﺩﺛﻪﺍﻯ ﻣﻰﺩﺍﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺴﻴﺢ ﺑﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﻣﻤﻜﻦ ﻣﻰﺳﺎﺯﺩ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻳﻦ ﺗﺤﻠﻴﻞ، ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻥ ﻭ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﻮﺩﻥ ﻭﻗﻮﻋﺶ ﺑﻪ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪﺍﻧﺪ . ﺁﺭﻣﺎﮔﺪﻭﻥ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﻋﻈﻴﻤﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﻬﺪﻯ(عج) ﺭﺥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ. ﻫﻤﺎﻥ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺑﺰﺭﮔﻰ ﻛﻪ ﺍﺋﻤﻪ ﻣﺎ – ﻋﻠﻴﻬﻢﺍﻟﺴﻼﻡ- ﺁﻥ ﺭﺍ ‏«ﻗﺮﻗﻴﺴﻴﺎ ‏» ﺧﻮﺍﻧﺪﻩﺍند
 
ا______
🤔 دانستنیهـــ👓ــــاے مهــــ📚ــــدوی
❓ #اصهب و #ابقع کیستند؟
⚫️ اصهب :
🐪اصهب در لغت به معنای شتر سرخ موست و به رومیان نیز به دلیل رنگ چهره و دشمنی با اسلام گفته می شود (1) و به معنای خاص نام یکی ازدو مدّعی قدرت و رقیب #سفیانی است.
📖 براساس روایات اصهب و ابقع دو رهبر مخالف سفیانی اند که سفیانی در منطقه «شام»با آنها به نزاع برمی خیزد و برآنان چیره می شود.(ابقع در لغت به ابلق یعنی هر شیء سیاه و سفید و به خصوص به کلاغ سیاهی که با سفیدی آمیخته باشد و به هر شخص پلید و به ابرص و شوره زار و کسی که لباس وصله دار و رنگارنگ می پوشد، تعبیر شده است.) روایات درباره او و اصهب به اجمال سخن گفته اند.
👈🏼 از روایاتی که ابقع و اصهب را نکوهش کرده اند، چنین برمی آید که مواضع سیاسی آنان مخالف اسلام و طرفدار دشمنان دین و کافرند. بنابراین معنی اختلاف و درگیری دو گروه نظامی در سرزمین«شام» که در روایات آمده،همان اختلاف دو زمامدار برسر زمامداری منطقه است. به نظرمی رسدکه مرکزفرماندهی ابقع،درپایتخت قرار دارد. چون روایات دلالت دارند که قیام اصهب از خارج پایتخت یا مرکز آغاز می شود. هیچ یک از این دو فرمانده نمی توانند بر دیگری پیروزی قاطعی به دست آورند. سفیانی از این فرصت استفاده کرده، از خارج پایتخت دست به یورش می زند و هردو نفررا تار و مار می کند.(2)♨️
👌🏼امام علی (ع) فرمودند:
«از شام سه پرچم برافراشته می شود: پرچم اصهب، ابقع و سفیانی.» (3)
☝️🏼️سفیانی ابتدا به جنگ با ابقع می پردازد و پس ازآن اصهب را سرکوب می کند و بر شام استیلا می یابد؛
👈🏼 درروایتی دیگر آمده است:
«هنگامی که کافردرشام به هلاکت برسد،
اصهب کافرقیام می کند و تسخیر مرکز (شام) بر او سخت می شود و طولی نمی کشد که او نیز کشته می شود و حکومت به اتراک می رسد و در شام گرانی پدید آید و رویدادها پشت سر هم روی می دهد و در هر قدمی جنگ برپا می شود.» (4)⚔
امام صادق (ع) می فرمایند:«در آن هنگام، سه پرچم درشام به اهتزاز درمی آیدکه پرچم های سفیانی، اصهب و ابقع است و مردم شام زیر این سه پرچم نبرد می کنند.»
👈🏼این حدیث دلالت می کند که خروج اصهب و ابقع با خروج سفیانی هم زمان و با ظهورحضرت بقیه الله(ع)مقارن است و ازنشانه های نزدیک بودن ظهورخواهد بود. بدون تردیدشورش
سفیانی ازروزی که خروج کرده تاروزی که
 نام و نشانی ازاو باقی نباشد،از 14 ماه
تجاوز نمی کند.(5 )
👤علامه شهیدسیدمحمدصادق صدرمیفرمایند:
دمشق (شام) در آن زمان میدان جنگ های داخلی و تنازعات مسلحانه میان گروه های سه گانه (تحت فرمان ابقع، اصهب و سفیانی که مانند مرکز ثقل نیروهای سیاسی و نظامی می شود) خواهد شد. هرسه از صراط مستقیم حق منحرف گشته اند وهرکدام تاج و تخت وحکومت رابرای خودمی طلبند. ابقع و سپاهیانش با سفیانی می جنگندکه منجربه پیروزی سفیانی و کشته شدن ابقع و یارانش می شود. در جنگ سفیانی بااصهب هم، چنین اتفاقی تکرارمیشود و فاتح نهایی جنگ ها سفیانی است.
👌🏼 باید گفت درگیری ابقع،اصهب و سفیانی و چیره شدن سفیانی برآن دو از حوادث پیش از ظهور است که براساس روایات گفته شده، به وقوع می پیوندد.
🔴 ابقع:
📜ازرسول اکرم (ص)و ائمه اهل بیت (ع) روایت شده است که خروج ابقع در«مصر» و
به دنبال دیده شدن ستاره دنباله داروکسوف خورشیدو خسوف ماه خواهد بودکه همه اینها درنزدیکی ظهور رخ می دهند.(6)
👤جابرجعفی ازامام باقر (ع)نقل کرده است، چنین می خوانیم:«پیوسته بر جای خود باش و بی حرکت بمان تا علامت هایی که بر تو بیان می کنم، مشاهده کنی، اختلاف بین خاندان فلانی وندای آسمانی و صدایی که از ناحیه «دمشق» بیاید که مژده بخش ظهور است و فرو رفتن آبادی ای از شام که آن را «جابیّه» می نامند و روی آوردن هواداران ترک ها برای
ماندن در«جزیره موصل»ومستقرشدن سرکشان رومی در رمله. درآن سال در تمام سرزمین های اسلامی که درناحیه غرب واقع شده اند، اختلاف بسیار شود.♨️
📖در روایت دیگری چنین آمده:
☝️🏼️«نخستین سرزمینی که در آن کشتار و شورش می شود، شام است که سه لشکر در آن با یکدیگر نبرد می کنند: ‌1. اصهب، 2. ابقع و 3. سفیانی. این سه لشکر با یکدیگرمی جنگند تا سفیانی با ابقع درگیرمی شود و او رابا
سپاهیانش می کشد و سپس اصهب را نیز
 از پای درمی آورد.» (7)
 
👌🏼ازاین روایات برمی آیدکه پیروز نهاییِ جنگ شام، سفیانی است.
📚منابع

  1. فرهنگ الفبایی مهدویّت، ص 107.
  2. بحارالانوار، ج 52، ص 212؛
    عصر ظهور، ص 106.
  3. معجم الاحادیث الامام المهدی(ع)، ج3،
    ص 81؛ سفیانی از ظهور تا افول، ص 58.
  4. الزام النّاصب، ص 204؛ روزگاررهایی،
       ج 2، صص 991-992.
    5،6و7 روزگار رهایی، ج 2، ص 992تا 995
    📝اسماعیل شفیعی سروستانی

دانستنیهای_مهدویت    

ا_______
🏴تفاوت‌های #داعش و #سفیانی🚩

🏴داعش، همان سفیانی نیست، تفاوت بین داعش و سفیانی، برخی از موارد عبارتند از:
🔴1- اختلاف در رنگ پرچم سفیانی و داعش. پرچم سفیانی سرخ رنگ است در حالیکه پرچم داعش، سیاه می باشد.
🔴2- محل خروج سفیانی وادی یابس است در حالی که محل داعش در شمال سوریه و عراق است.
🔴3- بر اساس روایات اسلامی، سفیانی شخص خاصی است در حالی که داعش جریان است. سفیانی، شخص محور است در حالیکه داعش، بیشتر جریان محور است.
🔴4- نسب و نام سفیانی در روایات آمده است که سفیانی از نسل ابوسفیان و یزید بن معاویه است اما در مورد رهبر داعش، ابوبکر بغدادی چنین چیزی را نمی توان بررسی نمود.
🔴5- در روایات قدرت سپاه سفیانی بسیار هولناک ذکر شده است تا جایی که به سرعت شام و عراق را می گیرد در حالی که داعش از چنین قدرتی برخوردار نیست و هنوز نتوانسته است بر کل منطقه سوریه مسلط شود.
🔴6- سفیانی بیش از 15 ماه حکومت نمی کند. در صورتی که داعش بیش از 15 ماه تشکیل شده است و چند سال است که در سوریه در حال جنگ است و هنوز نتوانسته است بر کل منطقه سوریه تسلط پیدا کند. در حدیث معتبری امام صادق (ع) فرمود: «مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِهِ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً سِتَّةُ أَشْهُرٍ یُقَاتِلُ‏ فِیهَا فَإِذَا مَلَکَ الْکُوَرَ الْخَمْسَ مَلَکَ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ وَ لَمْ یَزِدْ عَلَیْهَا یَوْماً»: از اول قیام سفیانی تا آخر کارش 15 ماه است. شش ماه می‌جنگد و پنج آبادی را می‌گیرد و نه ماه حکومت می‌کند و یک روز هم بیشتر نمی‌شود.
📜 در روایت دیگری امام صادق (ع) این پنج منطقه را در شام نام می‌برد:
 «مَلَکَ کُوَرَ الشَّامِ الْخَمْسَ دِمَشْقَ وَ حِمْصَ وَ فِلَسْطِینَ وَ الْأُرْدُنَّ وَ قِنَّسْرِینَ»
 مناطق پنجگانه آمده در روایات اکنون چهار کشور سوریه، لبنان، فلسطین و اردن است.
🔍 طبق این بیان اولاً سفیانی کسی است که شش ماه بتواند چهار. کشور را بگیرد و بسیار روشن است که این نشانه به هیچ وجه قابل تطبیق بر داعش نیست، ثانیاً کل شورش و حکومت سفیانی از ظهور تا افولش بیش از پانزده ماه نخواهد بود، در حالی که داعش بیش از دو برابر این مدت است که شر و ضرر آن متوجه کشورهای اسلامی شده است و حتی یک کشور را هم نتوانسته است بگیرد.
☀️ علاوه بر اینکه، امیرالمؤمنین (ع) فرمودند:
«یَخْرُجُ بِالشَّامِ فَیَنْقَادُ لَهُ‏ أَهْلُ‏ الشَّام»
👈🏼 سفیانی شورش می‌کند و اهل شام از او پیروی می‌کنند، در حالی که روشن است مردم سوریه به طور کامل، داعش را حمایت نکردند.
🔴7- طبق روایات، سفیانی پس از سرکوب مخالفان اش در شام، هدفی جز حمله به عراق ندارد، از این‌رو، با سپاهی بزرگ به سمت عراق رهسپار می‌شود، اما در میانه راه، در منطقه‌ای به نام قرقیسیا (شهری در سوریه در محل اتصال رود خابور و فرات) جنگی هولناک درمی‌گیرد و بسیاری کشته می‌شوند. آنگاه سپاه سفیانی پس از پیروزی در نبرد قرقیسیا به صورت هم‌زمان با دو سپاه مختلف به مدینه و عراق یورش خواهد برد. در حالی که داعش، در میانه حمله به عراق، چنین نبردی (جنگ قرقیسیا) را انجام نداد.
🔴8- اگر داعش، سفیانی است، پس باید خراسانی و یمانی نیز خروج کرده باشند، در حالیه هنوز جنین مساله ایی رخ نداده است.
💭 در حدیث معتبری امام صادق (ع) فرمودند:
«إِنَّ أَمْرَ السُّفْیَانِیِّ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجُهُ‏ فِی‏ رَجَب»
💭و در حدیث معتبر دیگری نیز آن امام فرمودند:
«خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ الْخُرَاسَانِیِّ وَ السُّفْیَانِیِّ وَ الْیَمَانِیِّ فِی‏ سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِی شَهْرٍ وَاحِدٍ فِی یَوْمٍ وَاحِد».
♻️ طبق این دو روایت سفیانی در ماه رجب و همزمان با خراسانی و یمانی شورش خواهد کرد، روشن است که به هیچ وجه این نشانه قابل تطبیق بر داعش نیست، زیرا هنوز نه خراسانی قیام کرده نه یمانی.
🔴9- و اگر داعش، همان سفیانی است، باید طبق روایات، علاوه بر حمله به عراق، لشکری را نیز به سمت کشور عربستان و شهر مدینه و مکه، فرستاده باشد، در حالیکه همگان می دانند، چنین اتفاقی نیفتاد.

 
 
✒️📃سفیانی بزرگترین دشمن امام زمام 

📛 آیا ملک عبدالله؛ پادشاه اردن همان #سفیانی روایات است؟
📆عبد الله دوم در تاریخ ۳۰ ژانویه ۱۹۶۲ در شهر امان به دنیا آمد ، پدر او ملک حسین پادشاه قبلی اردن و مادر او شاهزاده مونا الحسین ، آنتونیت آوریل گاردینر دختر یک افسر انگلیسی بود که در جریان فیلمبرداری فیلم لورنس عربستان که بخش هایی از آن در کشور اردن فیلمبرداری شد به طرز سوال برانگیزی با ملک حسین آشنا و ازدواج کرد.
🔎بسیاری اعتقاد دارند ، ازدواج ملک حسین با دختری انگلیسی و تولد پسری دورگه و به قدرت رساندن او برای حفظ بهتر منافع اسرائیل نقشه ای از پیش طراحی شده بوده است)
🎓ملک عبدالله در کودکی، آموزش ابتدایی خود را در مدرسه اسلامی پایتخت اردن گذراند، و پس از آن تحصیلات خود را در مدرسه سنت ادموند ( هایندهد) در سوری انگلستان ادامه داد. پس از آن عبدالله آموزش متوسطه خود را در دبیرستان ایگلبروک و آکادمی دیرفیلد ایالات متحده آمریکا گذراند. وی پس از ترک دیرفیلد به دانشکده پمبروک آکسفورد، رفت.
🎖وی در سال ۱۹۸۰، به عنوان دانشجوی دانشکده افسری سلطنتی سندهرست وارد این دانشکده شد. عبدالله در سال بعد در نتیجه یک ماموریت با درجه ستوان دوم وارد سواره‌نظام سلطنتی سیزدهم/هجدهم (ملکه مری) شد. ملک عبدالله از روابط نزدیکی با ارتش انگلیس برخوردار است و در سواره‌نظام سبک، که یک هنگ زرهی است دارای درجه سرهنگی و جانشین فرمانده سواره‌نظام سلطنتی است.
👱🏼عبدالله دوم از نوجوانی به مسائل نظامی علاقه داشت و مدارج بالایی را در زمینه تحصیلات گذرانده است(یکی از صفات مشهور برای سفیانی نظامی بودن اوست!))
عبدالله با رانیه الیاسین که اصلیت اردنی دارد ، ازدواج کرد. و صاحب چهار فرزند است.
👑عبدالله پس از مرگ پدرش ملک حسین در تاریخ ۷ فوریه ۱۹۹۹ به پادشاهی رسید. حسین در تاریخ ۲۴ ژانویه وی را ولیعهد خواند و وی را جایگزین برادرش شاهزاده حسن کرد که سال‌های زیادی این منصب را در اختیار داشت. این تصمیم وی چندان مطلوب عموم واقع نشد چرا که مادر عبدالله، شاهزاده مونا الحسین آنتونیت آوریل گاردینر در اصل، زادهٔ انگلیس بود. امری که بحث بسیاری را به راه انداخت.
نحوه تولد عبدالله و اینکه فردی دو رگه عربی – انگلیسی است ، از مباحث مهمی است که در مورد او در اردن مطرح است.
🇬🇧این فرضیه به طور جدی در مورد او مطرح است که زندگانی او قبل از تولد ، تولد ، تحصیلات و به قدرت رسیدنش تماما زیر نظر انگلستان بوده است تا فردی که بتواند به بهترین نحوی حافظ منافع انگلیس ، اسرائیل و آمریکا در منطقه باشد ، سر کار بیاید.
♻️انطباق چهره سفیانی بر پادشاه اردن:
📜روایات متعددی چهره سفیانی را به خوبی ترسیم نموده اند ، هرچند برخی از این روایات از استحکام سندی برخوردار نیستند با این حال ما به بررسی آنها می پردازیم :
☀️امام صادق(ع) در این زمینه می فرماید :
« اگر سفیانی را ببینی ، او را پلیدترین مردمان می یابی که چهره ای گلگون  ، چشمانی کبود و موهایی زرد دارد ….» 📗بحار ج 52 – ص 206
📕 الزام الناصب ص 180
💭 امام صادق:
 « او سیمایش سرخ و بور ، چشمهایش زاغ و موهایش زرد است ، کاسه سرش سترگ، کتفهایش چهارشانه و پهن و صورتش درشت و خشن است و در صورتش آثار آبله دارد،… »
📕 الزام الناصب ص 179،
📔 بشاره الاسلام ص 106 و …
💭امام صادق (ع) :
« اگر سفیانی را ببینی او بور و سرخ آبی است ، می گوید پروردگارا اول انتقام بعد آتش …. »
📕کمال الدین شیخ صدوق . ص 610
🎴همانگونه که معنی کلمه سفیانی اشاره دارد روایات شریف بیان می دارند که او از نسل ابوسفیان و خاندان بنی امیه است. این حقیقت در احادیث متعددی مورد اشاره قرار گرفته و مورد قبول همه محققین و دانشمندان اسلامی است.
❓اما سفیانی که از نسل ابوسفیان و خاندان بنی امیه است چگونه بر عبدالله هاشمی قابل تطبیق است⁉️
🌍جهان خاندان پادشاهی اردن را با نام هاشمی می شناسند و عبارت اردن هاشمی برای همه جاافتاده است اما ثابت شده است که این خاندان این نسب را برای خود جعل کرده و هدف هم چیزی نبوده است جز استفاده از محبوبیت بنی هاشم و در امان بودن از نفرتی که مسلمانان از قدیم الایام از بنی امیه در دل دارند.
👺کینه عمیق خاندان پادشاهی اردن و عبدالله دوم نسبت به شیعیان!
۱-عبدالله دوم ، طراح توطئه  « هلال شیعی »
۲- حضور فعال در ترور ” عماد مغنیه “
٣- ترور سید عبدالعزیز حکیم در ضیافت پادشاه اردن
۴- حضور فعال در جنگ عربستان و شیعیان یمن و اعزام 2000 کماندو ورزیده برای سرکوب شیعیان
۵- دشمنی دیرینه با حزب الله لبنان و ایران
۶-  آغاز جنگ ایران و عراق با شلیک گلوله توپ توسط ملک حسین و صدام
مرور این دشمنی عجیب عبدالله دوم نشان می دهد که وی زمینه این را دارد که در صورت به وجود آمدن فرصت مساعد و آغاز جنگ ، جنایات بزرگ سفیانی بر علیه شیعیان را به طور کامل به نمایش بگذارد.
 
🌿
✒️📃
🤔دانستنیهـــ👓ـــاے مهــــ📚ــــدویت

🗺 تصرفات سفیانی چه مناطقی را شامل می شود
💬 شیخ صدوق از ابو منصور البحبی نقل کرده است که می گوید:
 
☀️ از امام صادق(ع) دربارة اسم #سفیانی سؤال کردم.
فرمودند:
✨ تو را با اسمِ او چه کار؟ هر گاه مناطق پنج گانة شام: دمشق، حمص، فلسطین، اردن و حلب را تصرف کرد، منتظر فرج باشید.✨
 گفتم: آیا 9 ماه این را در تصرف دارد❓
☀️ فرمودند:
 «خیر بلکه تصرف او 8 ماه است که یک روز هم بر آن اضافه نمی شود.»
 
❕و برخی گفته اند بعد از تسلط بر شام، هفت ماه حکمرانی می کند❕
 
◽️ چگونه امام مهدی(ع) بر عراق مسلط می شود❓
🔺 بعد از این که سفیانی تسلیم پیشنهاد اطرافیان خود می شود، در مقابل امام مهدی(ع) می ایستد و آن حضرت (ع) را به مبارزه می خواند. پس امام مهدی(ع) او را از جنگ بیم می دهد. اما سفیانی بر جنگ علیه امام (ع) پا فشاری می کند. بدین ترتیب بین لشکر سفیانی و لشکر امام (ع) جنگی در می گیرد، که پیروز آن مهدی(ع) است. حکم رانی سفیانی پایان می یابد و اسیر می شود و امام (ع) او را به درک واصل می کند. و این گونه امام (ع) بر عراق مسلط می شود.🗡
📰ماهنامه موعود شماره 75
📝اسماعيل شفيعي سروستان
 #دانستنیهای_مهدویت

آخرالزمان

ا_______
🌿
علی‌بن‌ابی‌طالب‌(ع‌) به‌ من‌ فرمودند: درگیری‌ دو سپاه‌ در شام‌ با یکی‌ از آیات‌ الهی‌ است‌.
از ایشان‌ پرسیدند: چه‌ آیه‌ای‌، یا امیرالمؤمنین‌؟
فرمودند: لرزشی‌ شدید در شام‌ به‌ وجود می‌آید (شاید اشاره‌ به‌ زمین‌ لرزه‌های‌ مورد بحثمان‌ باشد) و بیش‌ از صد هزار نفر کشته‌ می‌شوند که‌ این‌ جریان‌ را خداوند مایة‌ رحمت‌ و آرامش‌ مؤمنین‌ و عذاب‌ کافران‌ قرار می‌دهد.
وقتی‌ چنین‌ شد به‌ سوارانی‌ بنگرید که‌ مرکب‌های‌ (یابو) سیاه‌ و سفید و گوش‌ و دم‌ بریده‌ و پرچم‌های‌ زرد دارند.
هر که‌ را از مغرب‌ تا شام‌ که‌ در مسیرشان‌ باشد می‌کشند. این‌ جریان‌ در زمان‌ بی‌تابی‌ و اندوه‌ شدید و مرگ‌ سرخ‌ رخ‌ می‌دهد پس‌ از آن‌ منتظر فرو رفتن‌ قریه‌ و روستایی‌ در دمشق‌ باشید که‌ به‌ آن‌ مرمرسا 10 گفته‌ می‌شود، و سپس‌ پسر هند جگرخوار از وادی‌ یابس‌ (دره‌ بی‌آب‌ و علف‌) شورش‌ می‌کند تا اینکه‌ بر منبر دمشق‌ قرار بگیرد. وقتی‌ چنین‌ شد منتظر خروج‌ و قیام‌ مهدی‌(ع‌) باشید. 11
 
‌ 
🔰➰🔰➰🔰➰🔰➰🔰➰🔰➰🔰➰
🗞 كارنـــامــه سیــــاه ســــفیانی در عـــــــراق
🛡بر اساس تسلسل زمانی، نخستین علامتی که از علایم حتمی ظهور مبارک امام زمان(عج) رخ می‌دهد، خروج سفیانی است. شیخ صدوق، با سند صحیح از امام صادق(علیه السلام) روایت کرده که فرمود:
⚔«پیش از قیام قائم(عج) پنج نشانة حتمی است: یمانی، سفیانی، بانگ آسمانی، قتل نفس زکیّه و خسف سرزمین بیدا».
( 📙شیخ صدوق جلد 2، صفحه 649،)
🎐حمیری با سند صحیح از امام رضا(علیه السلام) روایت کرده که فرمود:
«امر قائم(عج) از سوی خدا حتمی است، خروج سفیانی نیز از سوی خدا حتمی است و هرگز بدون سفیانی قائم(عج) قیام نخواهد کرد».
🗡خروج شیصبانی در پیش‌قدم خروج سفیانی
💭 از محضر امام صادق (علیه السلام) در مورد خروج سفیانی پرسیدند، فرمود:
«سفیانی هرگز خروج نمی‌کند، جز اینکه پیش از او «شیصبانی» (1) در سرزمین کوفه خروج کند، سپاهیانش همانند آب که از زمین می‌جوشد، چون مور و ملخ در اطراف او گرد آیند و جمعیّت شما را هلاک کنند. پس از خروج شیصبانی منتظر خروج سفیانی، سپس ظهور قائم(عج) باشید».
🖇 1. شَیصبان معانی مختلفی دارد، از جمله نام شیطان و رئیس گروهی از پریان می‌باشد. (ابن منظور، لسان العرب، ج 7، ص 111).
📘 نعمانی، الغیبـة، ص302.


☆★🔴➰➰➰🔴★☆
💠 عصر غیبت کبری چه خصوصیات و ویژگیهایی دارد
⚡️عصر غیبت کبرا زمانی است که با انتهای غیبت صغرا شروع شده است. انتهایی که توسط اعلان امام زمان (عج) در سال ۳۲۹ هجری صورت گرفت. حضرت در نامه‌‏ای به علی بن محمّد سَمَری از انتهای سفارت و شروع غیبت کبرا خبر داد.
⚡️عصر غیبت کبرا دارای شرایط و خصوصیاتی است که به برخی از آن‌‌ها اشاره می‌‏‌‌کنیم:
1⃣- مسلمانان در این عصر در ظاهر از رهبر و امام خود جدا شده‏اند، و او را نمی‌‏‌بینند و یا اگر می‌‌‏بینند او را نمی‌‏‌شناسند. این حکم کلّی برای عموم شیعیان است، گرچه ممکن است برخی به جهت مصالحی، مُشرف به لقای حضرت شوند.
2⃣- گسترش ظلم و ستم در روی زمین نیز از ویژگی‏‌های عصر غیبت کبرا است. و با این ویژگی، بین این زمان و عصر حکومت اسلامی در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) تمییز داده می‌‌‏شود.
3⃣- تأکید الهی بر امتحان امّت اسلامی در عصر غیبت کبرا؛ زیرا در این عصر مردم با مشکلات بیشتری روبه‌‏رو خواهند بود از قبیل:
۱. گسترش فساد و فحشا در جامعه اسلامی و جهان.
۲. انواع فشارهای سیاسی و مشکلات که در راه پذیرش حقّ و ایمان است.
۳. مواجهه انسان با انواع شبهات در وجود امام زمان (عج)
💭 از حضرت موسی بن جعفر (ع) روایت شده که فرمود: «هر‌گاه پنجمین از اولاد هفتمین مفقود شد، پس خدا را، خدا را در ادیانتان، مواظب باشید که معتقدات شما را زایل نکنند. ‌ای فرزندم! به طور حتم برای صاحب این امر غیبتی است به حدّی که معتقدان به آن، از این امر رجوع می‌‏‌کنند، و این محنتی است که خداوند به واسطه آن خلقش را امتحان می‌‏‌کند…»
📚 اصول كافی، ج ۱، ص ۳۳۶
موعودشناسی و پاسخ به شبهات؛ علی اصغر رضوانی
     ✨ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفرج ✨


پیامبر خدا محمد مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود:
روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد ، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند .
مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد ، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است .
در آن هنگام خداوند ، آنان را از باران به هنگام، محروم سازد و در وقت نامناسب بر آنها ببارد . اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند زمانی بر مردم بیاید که چهره هایشان چهره های آدمیان ولی دل هایشان دل های شیاطین باشد ، بسان گرگان درنده خونریز باشند.
از منکرات اجتناب نکنند، پیوسته به کارهای ناپسند خویش ادامه دهند ، اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند و اگر خبری برایشان بازگویی تو را دروغگویی شناسند و چون از آنها غایب باشی غیبتت کنند .
افراد بد بر آنان مسلط شود که آنان را به انواع عذاب معذب دارند، نیکانشان دعا کنند ولی اجابت نشود. در جایی دیگر رسول خدا فرمود : زمانی بر مردم بیاید که شکم هاشان خدایان آنها شود، و زنانشان قبله گاهشان و پول شان دین شان شود و کالاهای دنیوی را مایه شرف و اعتبار و ارزش خویش دانند . از ایمان جز نامی و از اسلام جز آثاری و از قرآن جز درس نماند.
ساختمان های مسجدهایشان آباد باشد ولی دلهایشان از جهت هدایت خدا خراب شود . در آن روزگار است که خداوند، آنها را به چهار بلا مبتلا سازد: نخست: تجاوز به ناموسشان دوم: هتک حرمت از ناحیه زورمندان و ثروتمندانشان ، سوم: خشکسالی، چهارم: ظلم و ستم از جانب زمامداران و قاضیان .
اصحاب از سخنان آن حضرت سخت به شگفت آمدند و گفتند : یا رسول الله ! مگر آنها بت پرست هستند؟ پیامبر فرمود : آری هر پول و درهمی به نزد آنها بتی است که در حد پرستش به آن تعلق خاطر دارند .
آنچنان از علما بگریزند که گوسفند از گرگ گریزد
〰〰〰〰〰〰〰


⇄❢ چیـــســتے و مــاهـیتــــــــ
                              ‌عـــالـــم دخـــان ⇆
 
 🖇 شماره 4⃣
💢 آن روزی که فتنه‌ی آخرالزمان به سند حرف معصومین، بر همه وارد می‌شود، هیچ‌کس نمی‌تواند از دست سفیانی و اربابان دخانیش مخفی شود؛ چراکه قوانین تغییر کرده است.
🔻فتنه دامن‌گیر همه خواهد بود و جمع کثیری از این فتنه، جان سالم به در نخواهند برد. مثل فتنه‌ی جهنم که قرآن اطمینان می‌دهد که همه‌ی انسان‌ها، وارد جهنم می‌شوند (برخی علما اعتقاد دارند که پل صراط از وسط جهنم می‌گذرد).
◁■ برخی علما، چنین نظری دارند: ما در بُعد سوم (عالم مادی) زندگی می‌کنیم. جنیان در بعد چهارم. برزخیان در بعد پنجم. ملائکه در بعد ششم و ارواح در آخرین بعد، یعنی بعد هفتم که همه تحت سیطره‌ی نور خداست.
🔺مفهوم تو در تو بودن عوالم، با استفاده از مفهوم ریاضی بُعد، به زیبایی قابل توضیح است. ما بر یک نقاشی (دو بعدی) تسلط کامل داریم ولی آن نقاشی فقط توانایی درک محور X و Y را دارد. در حالی که برای درک ما، باید بتواند محور Z را هم درک کند.
◁● از موجودات دخانی، «یأجوج و مأجوج» هستند که قومی خطرناک‌اند و در زمین دوم زندگی می‌کنند. زمین‌ها مثل عوالم توی هم نیستند بلکه طبقه‌طبقه می‌باشند. زمین اول، همین زمین مادی است و زمین دوم تا هفتم، زمین‌های دخانی‌اند.
🔺در زمان «ذوالقرنین»، قوم یأجوج و مأجوج، انسان‌ها را بسیار اذیت می‌کردند. برای همین حضرت ذوالقرنین، سدی بین زمین اول و دوم ساخت و مانع از آمدن آن‌ها به زمین اول شد. این سد تا حوالی ظهور شکسته می‌شود و زمین از هجوم یأجوج و مأجوج، پر از ظلم و جور می‌گردد.

چیستیوماهیتعالمدخان #آخرالزمان


⇲ روسیه «جنگ مقدس» در
            آخرالزمان را آغاز کرد⇱
💢 سخنان کلیسای ارتدوکس روسیه درباره جنگ روس ها در سوریه تحت عنوان «جنگ مقدس» موجی از واکنش ها را به همراه داشت.
🔺«وسي وولد شاپلين» مقام بلند پایه در کلیسای ارتدوکس روسیه جنگ روس ها در سوریه را برای حمایت مستضعفان عنوان کرد و از این جنگ به «جنگ مقدس» یاد کرد.
❂ عده‌ای جنگ روس ها در سوریه را شمارش معکوس برای پایان دوره آخرالزمان عنوان کردند که این جنگ در «دابق» سوریه صورت خواهد گرفت.
🔺همچنین عنوان شدن جنگ مقدس از سوی کلیسای ارتدوکس را به معنای اعلام جهاد از سوی مسیحی ها قلمداد کرده اند.
⇦ لازم به ذکر است که دابق نام روستایی نزدیک شهر حلب در شمال سوریه و نزدیک مرز ترکیه است که بنا بر روایاتی حوادث آخرالزمان از این روستا شروع می شود.
❂ داعش هم برای تاکید به اعتقادات خود، در این رابطه ارتش موسوم به دابق تشکیل داده که فرماندهی آن را 5 نفر برعهده دارند که 3 نفر از آنان ازبکستانی و دو نفر چچنی هستند که در حومه حلب استقرار یافته اند.
💥 این افراد شبکه ارتباطی ویژه و دستگاه‌های تماس بی‌سیم دارند که با وسایل و تجهیزات ارتباطی دیگر عناصر داعش ارتباطی ندارد.
🔺عناصر این گروه به دقت انتخاب می شوند. سوری ها اجازه عضویت در ارتش دابق را ندارند و در مقابل 50 درصد از قفقازی‌ها این گروه را تشکیل می دهند.
✍ جام نیوز
      💦 الّلهُمَّـ عَجِّل‌لِوَلیِّڪَ الفَرَج 💦c


 
↸❢ در ڪدام صف از منتظران هستیم⁉️
              ➖◈▪️⚜🌅⚜▪️◈➖
💠 سه دسته منتظر داریم:
1⃣ کسی که از دور زیاد یاد امام می‌کند و انتظار دیدار او را می‌کشد تا علائم و آثاری از امامش ببیند؛
⚜ فرموده‌اند: افضل الاعمال انتظار الفرج،
【برترین کارها انتظار فرج است】
2⃣ کسی که آثار و جای پا و جلوه‌ای از امام را دیده است؛
 ⚜ فرموده‌اند: فان ذلکم فرجکم،
【پس بدرستی که فرج امام زمان “عجل الله تعالی فرجه الشریف” فرج خود شماست، یعنی انتظار و دعا کردن برای خود شما فرج و گشایش می‌آورد】
3⃣ اگر انتظار کامل شود و محبت به حد کمال برسد، طوری می‌شود که حضرت حجت را در ظاهر ببیند یا نبیند، در یقین او اثر ندارد بلکه در همه وقت با قلب خود مشاهده می‌کند.
⇦ مثل پیامبر اکرم”صلی الله علیه وآله وسلم” و اویس قرنی که به ظاهر یکدیگر را ندیدند اما هرگز از هم جدا نبودند.
⚜ امام سجاد “علیه السلام” می‌فرمایند: ان اهل زمان غیبته افضل اهل کل زمان لان الله ءاتاهم من العقل والفهم والمعرفه حتی صارت الغیبه عندهم بمنزله المشاهده،
【منتظران واقعی در زمان غیبت برتر از مردم تمامی زمان‌ها هستند زیرا آن قدر از جانب خدا عقل و فهم و معرفت پیدا کرده‌اند که غیبت و مشاهده برای آنها فرق نمی‌کند】
 
 
‌             ➖◈▪️⚜🌅⚜▪️◈➖


 
 
✅فاصله بین خروج #سفیانی و ظهور امام عصر⁉️
.
💠در روایات ذکر شده است که حضرت در سالی که فرد است، در عاشورای ماه محرم قیام می فرمایند.
.
♻️در روایتی از امام باقر علیه السلام نقل شده است:
یَقُومُ الْقَائِمُ فِی وَتْرٍ مِنَ السِّنِین‏ … .[نعمانی، الغیبۀ، ص 262]
قائم در سال فرد ظهور خواهد کرد … .
⚠️و از طرفی خروج سفیانی هم شش ماه قبل از ظهور حضرت است، پس نتیجه می گیریم، سفیانی در ماه رجب سال زوج، خروج می کند.
برخی روایات، خروج سفیانی را با #یمانی و #خراسانی در یک سال و همزمان با هم معرفی کرده اند.

پاسخ دهید

دیدگاه شما




© تمامی حقوق برای Andishe محفوظ می باشد - Translated By: Andisheiran